02 de març, 2006

Economia (sense música)

Avui m'he llevat "guerrera" quan he sentit a la ràdio despertador que faig servir per obrir els ulls una notícia sobre Telefònica que m'ha fet tremolar. Ara he trobat la notícia a La Vanguardia i aquí us la deixo. A mi tot plegat em sembla un escàndol, però jo no hi entenc. M'agrada que la gent es guanyi la vida i sigui feliç, però llavors no acabaré d'entendre mai tanta desigualtat al món... encara que vaig aclarir molts dubtes quan vaig llegir el llibre que em sembla que ja us vaig nomenar alguna vegada "Economía liberal para no economistas y no liberales", de Xavier Sala Martín. Vaig aclarir-ne molts, però no tots, eh? no tots!
Hoy me he levantado "guerrera" cuando he escuchado en la radio despertador que utilizo para abrir los ojos una noticia sobre Telefónica que me ha hecho temblar. Acabo de encontrar la noticia en La Vanguardia digital y a ella os remito. A mi todo esto me parece escandaloso, pero yo no entiendo. Me gusta que la gente gane dinero y sea feliz pero sigo sin entender tanta desigualdad en el mundo. Despejé muchas dudas, aunque no todas, con la lectura del libro que creo que ya nombré "Economía liberal para no economistas y no liberales", de Xavier Sala Martín.
En otro orden de cosas, ayer noche oí, también en la radio, que el sector del automóvil está preocupadísimo porque la economía baja (parece ser que la gente compra menos coches) y es que yo nunca he acabado de entender que la economía de un país se tenga que medir por los coches que compra la gente. A mi es que un coche me puede durar más de diez años, un poquito más que el crédito que tengo que pagar para que el coche deje de ser del banco, entonces no puedo entenderlo, francamente. Y es que las matemáticas nunca han sido mi fuerte y la asignatura de Estadística la tuve que repetir dos veces...casi acabé agotando las convocatorias, vive Dios. En fin... que los teléfonos suben, los coches bajan. ¡Viva la economía! (y mientras, los futbolistas se forran) ¿Y si invertimos en balones?
En un altre ordre de coses, ahir a la nit vaig sentir també a la ràdio, que el sector de l'automòbil està preocupadíssim perquè l'economia baixa (sembla ser que la gent compra menys cotxes) i és que jo no he acabat d'entendre mai que l'economia d'un país s'hagi de mesurar per la quantitat de cotxes que compra la gent. I és que a mi el cotxe em pot durar més de deu anys, tot justet una mica més del que em dura acabar de pagar el crèdit perquè el cotxe ja deixi de ser del banc i és aquí on no ho acabo d'entendre, tot plegat. I és que les matemàtiques mai no han estat el meu fort, que vaig haver de repetir l'assignatura d'Estadística dues vegades, que gairebé vaig esgotar les convocatòries, valga'm Déu! En fi, que els telèfons pugen i els cotxes baixen. Visca l'economia! (ah, però els futbolistes continuen forrant-se) I si invertim en pilotes de futbol?

1 comentari:

Anònim ha dit...

Cuántas veces le eché en cara a mi padre que no me regalara un balón al nacer y me obligara a darlo pataditas...
Lo hizo demasiado tarde y ahora tengo un coche muy viejo y un trabajo de mierda (aunque algo tenga que ver con Telefónica no me da los beneficios que a ellos).
En fin, la vida es así....