14 de març, 2007

Una pregunta

Lanzando una pregunta:

si tuviérais que leer un documento de más de 100 páginas, no en pantalla sino en papel...

¿Qué tipo de letra preferís entre las que os digo:
tahoma 10 -11 12
Arial 10 -11 -12
Times New roman 10 - 11 -12
¿Cuál es la letra menos cansada de leer y cual de los tres tamaños (10-11-12) es el más adecuado?
Es que estoy configurando un texto que ocupa 70 páginas en Arial 11 y bastantes más de 100 en Times New roman, me desconcierta un cambio tan exagerado, en fin, sólo es una encuesta.
Por otro lado (gràcies, Júlia)...
¿Cuál es la letra ideal para la presentación de un trabajo universitario (por poner un ejemplo), a ver, profes de instituto, profes de universidad... ¿qué les exigís a vuestros alumnos?
Gracias anticipadas. Estoy en ello (configurando, que es gerundio)

27 comentaris:

rhanya2 ha dit...

Jo soc fidel a l'Arial 11... ves a saber perquè... i en alguns casos, per minimitzar alguna frase, l'Arial Narrow 11.
C'est comme ça. Potser és perquè s'acomoda més a tots els meus defectes visuals (presbícia, hipermetropia, vista cansada, astigmatisme... un cromo, vaja).

Petonets!

sfer ha dit...

Aunque yo también prefiero las sans serif (arial, comic sans, etc.), en un curso que hice hace bastante tiempo de edición y maquetación de textos nos explicaron que la mayoría de periódicos usan letras de tipo Roman (como la Times) para los textos, porque cansa menos de leer que las sans serif... ¿Algún estudiante de periodismo que pueda confirmarlo? :-)

Anònim ha dit...

voto por times tamaño 11 o 12... 10 no, que cansa... interlineado 1.5 (ni uno ni dos, uno y medio)... no por querer ocupar menos se gana más...

Petarrots... treballs per la uni? uich nineta... temps era temps...

onixeta ha dit...

Mira jo sempre he demanat comic sans
pero de les que dius Arial 11 sens dubte ;)***

Anònim ha dit...

Les poques nocions de tipografia que tenia s'han esvait amb els anys (decenis). Però tal com diu un dels comentaristes anteriors, s'ha de contemplar també l'interliniat. Aconsello un pel més que l'alçada de la lletra. Per tant, em sembla bé la proposta del 1.5 (abans ho deiem d'una altra manera, parlavem amb cíceros i punts).
Pel que fa a la lletra, em decanto per la Times o una altra. En paper descartaria les Tahoma, Verdana i altra de "palo seco", Sans Serif

El veí de dalt ha dit...

Jo voto per lletres de pal sec (Helvetica o Arial); cos 11 o 12, segons les dioptries del lector!

Ángela ha dit...

Cuando de escribir o leer mucho se trata, Arial 12 en negrita. No cansa la vista.

Xurri ha dit...

Arial 11 per golejada... tot i que a mi la tahoma m'agrada molt, però ocupa una mica més.

Xurri ha dit...

Arial 11 per golejada... tot i que a mi la tahoma m'agrada molt, però ocupa una mica més.

Anònim ha dit...

Jo em decanto per Times Roman New, 12. Claríssim.

MIB ha dit...

HOla reina mora! Mirá.. a mí la tesis me la pidieron en Times New Roman 12 con interlineado 1,5

Como dicen más arriba, es porque cansa menos que se usan las roman...

Particularmente me gusta más la tahoma, o verdana... pero es más informal... La times es horrible en el word, pero en papel queda perfecta.. y con la separación que te digo de 1.5 está super bien...

Otra cosa... no te fijaste que hayan quedado espacios mal puestos cuando cambiaste la tipografía? Si no usas bien los saltos de página, o esas cosas en word puedes desarticular toda la edición... (quizá te estoy diciendo una obviedad.. pero bueno .. perdona!!) si necesitas cualquier cosa o que te lo mire me dices por mail... estoy de vacances! y sería solo un minuto!
Besos!!

desde una lluviosa noche argentina!
cerca de mi mar!

Júlia ha dit...

En això, com en tot, la moda domina el mercat, de la clàssica Times anem passant a l'Arial, tot són gustos, he, he.

Montse ha dit...

Vale, Júlia, però no et mulles!

Times: Mib, Pere,Manel, Son y Sfer.

Arial: Xurri,Angelusa, el veí de dalt,onixeta y Violette.

O sea que me dejáis igual que antes, malas personas...

¿Alguien que desempate?

Vaaaaaaaaaaaale, no es para un trabajo universitario sino para un premio literario. Lo único que me piden son 70 puntos (?¿?¿?¿??¿) y 30 líneas (en cada página)...

Eso, a través de la configuración ya lo he resuelto (má o meno) pero como del tipo de letra no dicen nada y en estas cosas suelen ser unos quisquillosos, pues...

Si nadie me dice nada más consultaré a mi profe particular, eh Pere? ;)

Anònim ha dit...

Ei! Espera capitana, que falto jo!!! :-þ

Per a les cartes, informes i fax impresos utilitzo Times New Roman 12, és molt neta.

I per les factures, com que solen ser doloroses, com a mínim les faig agradables a la vista i per elles utilitzo una font de DataBecker que es diu Baron LightDB.

Anònim ha dit...

NENA, yo con plumilla de trazo fino, mano alzada, tintero y secante.

Montse ha dit...

Vale, monalitza, apuntat! gràcies.

An´nima veneciana, que te conozco! (Escriptorummmmmmmm) mu litta usté, jejeje!

Anònim ha dit...

Per paper té millor lectura la tipografia serifada, es considera més llegible. Es poden utilitzar sans serif per títols o elements a destacar. Interliniat, crec que 1.5, si no el text s'enganxa molt i cansa la vista.

Anònim ha dit...

Hola Arare, fa dies que no et deia res, a mi m'agrada l'Arial 12; si et serveix, ja està dit!
Un petó.

miquel ha dit...

Com que ja hem parlat, no afegiré res més. Bona sort.
I de veritat que si tens temps, encara que l'argument no sigui del tot engrescador, "Ortotipografia" de J. M. Pujol i Joan Solà, és un llibre que pot arribar a ser divertit i profitós.

Jo en vaig parlar al setembre passat: http://provisionals.blogspot.com/2006/09/minusculistes-i-majusculistes.html

Esther ha dit...

hola! jo també faig anar l'Arial. Per a poques fulles la 12 i per a moltes la 11. I l'interlienat 1.5. Si et serveix aquí ha anat la meva! un petonet

Joana ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Joana ha dit...

Jo també m'agrada L'Arial 11-12. És una lletra neta i clara.
Una abraçada!

Joana ha dit...

Jo també m'agrada L'Arial 11-12. És una lletra neta i clara.
Una abraçada!

Joana ha dit...

Jo també m'agrada L'Arial 11-12. És una lletra neta i clara.
Una abraçada!

Joana ha dit...

Uixxx què ha passat???

Anònim ha dit...

Que ens has volgut colocar l'Arial. Arare, la Times, fes-me cas, que si no no et donaran el premi.

Montse ha dit...

Tranquil·la, Joana, quan pugui esborraré els repes.

Manel... al final Times Roman 12. I queda guai. No guanyaré però els agradarà molt, que és el que m'ha passat amb el mateix als premis Recull, que sóc finalista però em faltava "no sé què" perquè jo no en sé més :/