07 de gener, 2007

Reconciliándome con la virtualidad (aunque sólo un poco)


Después de la rabia producida por la pérdida del post que escribí ayer noche y de la correspondiente traducción de esta mañana, me decido a hacerlo de otra manera. Esto de la virtualidad es lo que tiene... la foto de la izquierda muestra una parte del Pazo de Lestrove, en Padrón, donde estuvimos pasando el fin de año.

Després de la ràbia produïda per la pèrdua del post que vaig escriure ahir a la nit i de la corresponent traducció d'aquest matí, em decideixo a fer-ho d'una altra manera. Això de la virtualitat, és el que té... la foto de l'esquerra mostra una part del Pazo de lestrove, a Padron, on vam passar el Cap d'Any




Centollas (o centollos, que nunca sé si son os o as) en el mercado de Padrón.





El passeig pel mercat va ser força interessant. La senyora de la foto va veure com li feia. No sé si li va fer massa gràcia, en qualsevol cas, estava molt maca.



El paseo por el mercado fue muy interesante. La señora de la foto vio cómo se la hacía. No dijo nada. En cualquier caso estaba muy guapa.

En este montoncito había lechugas y berzas. Y ahora mismo no sé si eran berzas o grelos, que no soy capaz de retener visualmente cada verdura. ¡Álvaro, si me lees, me ayudas!. Yo, que soy medio vegetariana, disfruté como un conejo.

En aquesta pila hi havia enciams i "berzas". Ui, ara mateix no recordo si berzas o grelos. Que m'ajudi l'Alvaro, si em llegeix. Jo, que sóc mig vegetariana, vaig gaudir com un conill.




En el post borrado os había explicado casi con detalle todo lo que hicimos cada día. No lo voy a repetir, pero si que podéis observar la belleza de una puesta de sol en Baiona, cerca de Nigrán, donde viven los amigos con los que caminamos una parte del Camino de Santiago.

En el post que se m'ha esborrat us havia explicat gairebé amb detall tot el que vam fer cada dia. No ho repetiré, però no me'n puc estar de mostrar-vos aquesta posta de sol a Baiona, prop de Nigran, on viuen els amics amb els que vam caminar una part del Camí de Santiago.






No tinc paraules, només observeu bé la foto... (i això que no té res a veure amb la bellesa real)


No tengo palabras, sólo tenéis que observar bien la foto... (y nada que ver con la belleza real)

En la foto de abajo tenéis otra vista de Baiona, donde estuvimos dando un hermoso paseo. Esto, evidentemente, fue un ratito antes de la puesta de sol. No lo cambio de orden para que no se me vaya todo al garete.

A la foto de sota teniu una altra vista de Baiona, on vam estar fent una agradable passejada. Això, evidentment, va ser una estoneta abans de la posta de sol, que no canvio d'ordre perquè no se me'n vagi tot a fer punyetes altra vegada (escarmentada estic)


Acabo posant-vos unes fotos de la bonica caldeirada i uns percebiños que ens vam cruspir a Fisterra i potser una altra de Muxia, poble preciós, i més després de la desgràcia del Prestige, la qual cosa no comentaré perquè estic massa cabrejada, encara, amb tot plegat (virtualitat, principalment)

Acabo dejando unas fotos de la bonita caldeirada y unos percebiños que nos zampamos en Fisterra y quizá otra de Muxia, pueblo precioso, aun más después de la desgracia del Prestige, algo que no comentaré porque estoy demasiado cabreada, todavía, con todo (virtualidad, principalmente)







Esa caldeirada... (la señora del restaurante se enfadó conmigo porque me equivoqué y dije "caldereta"... diosses del Olimpo, ¡no tiene nada que ver!)







Esos percebes, aixxxx... (ep, que a mi no m'agraden, però a gairebé tothom "normal", si!)





He aquí el monumento que se hizo en Muxia, como recuerdo de todo el desastre... Heus acií el monument que es va fer a Muxia, com a record de tot el desastre...


Muxia es de una belleza espectacular. Uno pierde la noción de la realidad, perdiéndose en la inmensidad de aquel paisaje. Aun así, prefiero terminar con una imagen de Fisterra, donde, cuando no está lleno de turistas como yo, ojo al dato, habita la poesía en estado puro. La foto que os he puesto es del puerto, no del faro. En el faro había demasiada gente...

Muxia és d'una bellesa espectacular. Hom perd la noció de la realitat, endinsant-se a la immensitat d'aquell paisatge. Tot i així, prefereixo acabar amb una imatge de Fisterra, on, quan no està ple de turistes com jo, atenció a la dada, hi viu la poesia. La foto que us poso és del port, no pas del far. Al far hi havia massa gent...

16 comentaris:

Anònim ha dit...

Pere, que bonic aquest escrit !!! M’has fet recordar que tinc una bossa de “caniques” desades no se on, però segur que les tinc, si no em fa mandra rebuscaré...

Carascus noia, quin viatge mes maco!!! A tu si que s’han portat be els Reis !!!
Les fotos molt boniques!!! Qui en aquesta noia tan guapa del serrell ? Molt guapa i eixerida !!!

Petonets, ************

Montse ha dit...

jaka, d'això, em sembla que la primera part del teu comentari anava a cal Saragatona, no? hehehe!
Ja ho dic, jo, que la virtualitat ens castiga!!!!!!!! Bikiños, jaka!

Anònim ha dit...

(gràcies, jaka,... i per la teva publicitat al bloc de l'arare :-)

Et llegeixo per segona vegada, arare, i em sento transportat al meu darrer viatge a Gàlicia (bona part dels mateixos llocs, segurament). Un país que m'agrada molt, malgrat... ara no parlarem de política.
Bona entrada d'any la teva, i uns Reis que han estat generosos. Llàstima que demà és laborable per a la majoria.
Petons.

Anònim ha dit...

Sense bromes...
Quina enveja Perla de Labuán...
He de tornar a Galicia, amb temps i calma...

Un petó dolç. ;)*

Ángela ha dit...

Qué bonito, Arare, hija. Y qué bien descrito, es como haber estado allí otra vez. Seguro que el primer escrito que se te borró no era tan precioso.
Biquiños.

gatot ha dit...

Jo també tinc ganes de tornar-hi Arare. A vegades, bons moments queden tancats als cellers de la memòria, com diu una bona amiga, i només cal una paraula, una foto o un somriure per fer-los reviure.

Gràcies, guapa.

Montse ha dit...

Doncs endavant, Gatot, que Galícia és una terra meravellosa. De fet jo penso el mateix de tota la península, francament. Quan vaig fer el camí de Santiago me'n vaig adonar. Ho has llegit? el tinc tot sencer a la dreta del meu blog.
Un petó i un somriure!

Montse ha dit...

Gelusilla, conozco toda la península, pero todavía no he estado en tu territorio (¿a que no tengo perdón?) a ver si lo soluciono, que eso no puede ser...
El primer escrito que se me borró era un poco palo, porque os contaba de corrido toooooooodo lo que pasó, así que mejor que se borrara, que luego me diréis que vaya muermazo ;)

¡Un megabeso, compañera! (vale, si, con el puño en alto)

Montse ha dit...

Barbollaire, sense bromes: torna-hi! (amb temps i calma).
Un petó dolç però picantó.

Montse ha dit...

Ai, Pere, que ja no em recordava que demà és laborable (oichs) et desitjo una bona entrada, pensa que.... ehem, hmmm... pensa queeeeeeee... vejam... a veure... cof cof... saps què?.............. Millor no pensis res! Obre la porta i a por ellos, que son pocos y cobardes!!!!!

Ángela ha dit...

A ver, compañera, claro que no tienes perdón de ninguno de los dioses por no haber llegado nunca en barco hasta Zamora. La única pega es que... no tenemos mar... Lamentable pero tristemente cierto.
Pero tenemos carreteras, eh:-)))

Anònim ha dit...

Hola Arare,
Sap greu que després d'una feinada s'esborri tot, però has fet un molt bon resum, i hem gaudit del teu viatge! l'enhorabona!

MIB ha dit...

Reina!! por suerte lo pude leer en catalán!! y entender lo que pude entender!!! Con todo los detalles que habías incluído!!

Me dan unas ganas locas de irme para GAlicia... será un sueño... ya cogeré un coche y partiré por esos lares! estoy segura que me enamorará!

Besos!!!

Montse ha dit...

Gelusa, en barco todavía no lo hemos probado, no! jajajaja! pero mi capitán es un experto marinero que tanto en mar como en tierra se la maravilla muy bien ;)
¡Se intentará, se intentará! Un besote!

Montse ha dit...

Gràcies, Glorieta, benvinguda de nou al meu blog, ja sense els guarniments virtuals de les festes (virtuals i imaginaris, ep!) ;)**

Montse ha dit...

Mib, eres fenomenal! Capaz de entender catalán viviendo en Madrid y siendo argentina (eres un solete!!!) UN besazo, preciosa!!!