14 de maig, 2006

Qui s'ha menjat els meus cargols? /¿Quien se ha comido mis caracoles?

Surto de casa per anar a comprar els diaris i quatre cosetes dolces per postres, que avui tenim convidats (si, exacte, allò del tortellet) i em fixo en la portada de La Vanguàrdia, que s'està a terra - els meus veïns hi estan subscrits i els la "deixen" amb "cura" a la porta de casa- i llegeixo:
"Casi la mitad de catalanes se abstendría en el referéndum" i penso si a en Rappel, en tot aquest temps que porto sense saber res d'ell, li ha agafat per estudiar periodisme i escriure la notícia...i m'he fet la següent pregunta:
-Qui ha decidit per mi en relació al Referèndum? O és que no formo part de "Casi la mitad de los catalanes"? Ah, potser és que jo pertanyo a l'altra meitat... vés a saber... espero que no estiguin confonent l'abstenció amb els vots en blanc...
Compro el tortellet, compro els "meus" diaris i torno cap a casa. Normalment vaig a peu, però com que havia d'anar carregada, he anat amb el cotxe i he posat la ràdio. Llavors he sentit en Xavier Solà (Catalunya Ràdio) parlant de l'Aplec o la Festa del Cargol (no he sentit on i arribant a casa he buscat a sant google, així que espero no donar cap informació que no sigui certa)... En Solà ha dit que cada català es menja una barbaritat de quilos de cargols a l'any - no en recordo la xifra exacta, però són molts cargols - i llavors jo m'he fet una altra pregunta:
Tenint en compte que a mi no m'agraden els cargols i no en menjo ni un... Qui s'ha menjat els meus cargols? Els cargols tenen relació amb aquell pollastre i mig de la llegenda urbana sobre l'estadística?
Aix, ja no sé comptar... això són DUES preguntes!
Salgo de casa para ir a comprar los periódicos y algo de dulce para postre, que hoy tenemos invitados a comer, y me fijo en la portada de "La Vanguardia", que yace en el suelo. Mis vecinos están subscritos y cada mañana se la dejan "cuidadosamente" a la puerta de casa. Leo "Casi la mitad de los catalanes se abstendría en el referéndum" y pienso que igual Rappel se ha dedicado a estudiar periodismo en todo este tiempo en el que no se le ha visto por los medios y ha redactado la noticia. Entonces me pregunto:
- ¿Quién ha decidido por mi en la votación sobre el referendum? O es que yo no formo parte de la "casi mitad de catalanes" ... igual es que formo parte de "la otra mitad" vayan ustedes a saber... espero que no estén confundiendo la votación en blanco con la abstención, que de más altas torres han caído.
Compro el postre, compro "mis" periódicos y vuelvo a casa. Normalmente voy andando pero como hoy tenía que ir algo cargada, he decidio bajar en coche. Pongo la radio y escucho una noticia relacionada con la fiesta del caracol. Tenéis la referencia más arriba, en la parte en catalán. Xavier Solà ha dado la noticia y ha dicho que cada catalán se come una barbaridad de quilos de caracoles al año - no recuerdo la cifra exacta- y entonces, teniendo en cuenta que yo no como porque no me gustan, me hago la siguiente pregunta:
¿Quién se ha comido mis caracoles? ¿Los caracoles tienen relación con aquel pollo y medio de la leyenda urbana sobre la estadística?
Oh, ya no sé contar. Esto son ¡DOS preguntas!

24 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja ho diuen, hi ha veritat, mentides i estadístiques. A les estadístiques ben fets surt allò que el que la mana vol que surti. Els teus cargols, t'ho asseguro, no són a la panxa del bou, encara que Patufet també n'anava a cercar.

TORO SALVAJE ha dit...

Aquests sondejos adreçats únicament a crear estat d'opinió i decantar voluntats son la constatació dels lligams entre partits polítics i premsa, aquesta darrera com fidel servidora del que mana, després vindran altres sondejos que s'orientaràn en funció del que necessitin els polítics fins que aconsegueixin girar la truita.
El quart poder?????
Em trenco el pit de riure.
Petons.
Tot un teatre.

Albert ha dit...

1.- Como pong en mi blog, los políticos hacen de periodistas y los periodistas de políticos, pues eso. Esto es lo que pasa cuando se ponen encuestas, pues de lo contrario, estarían calladitos y esperarían el resultado electoral. 2.- Puedes apuntar que yo me he comido tus caracoles, junto con los calçots, es lo único con lo que me ensucio los dedos, las manos, el codo ...

Anònim ha dit...

A mi, que soy una mística
no me gusta la estadística,
pues si cuentan los maridos
y como están repartidos,
se podría suponer
que a cada pobre mujer
tan solo le toca... uno,
y eso no es muy oportuno,
pues la triste realidad
es que hay mucha variedad.

Los caracoles me gustan bastante
mas su cornamenta no es muy elegante,
pero me dijeron, cuando pequeñita,
que era el caracol... hermafrodita.

Us dedico aquest cuplet amb referències al tema caragoler que ens ocupa, per tal que us animeu (cantar amb picardia i música en directe)

Júlia ha dit...

Camí de plata
estenen els cargols
pel prat humit.

Lents i porucs,
amaguen a dins seu
tota una vida.

Xurri ha dit...

Varies definicions d'estadística:

Estadístic: aquell que si te el cap a un forn i els peus a un congelador dirà que en promig està còmode.

Estadístic: aquell que no reconeix la descoberta d'Amèrica perque l'hipòtesi de partida era trobar les indies.

A mi els cargols hi ha dies que m'agraden i hi ha dies que em fan angunia. L'estatut també em va a dies. Va com va.

Anònim ha dit...

jo també m'he menjat algun any els teus cargols, involuntàriament. Acabaran teninr raó aquests de La Vanguardia. Suposo que du convenir que es digui això ara. En el mateix diari, Maragall diu no saber si es presentarà a les eleccions. Deu ser l'únic que no ho sap. Completament d'acord amb Torosalvaje.Ja és la segona vegada ue em passa. No se si fer-m'ho mirar.

miquel ha dit...

A mi tampoc no em miris. Jo no he sigut.
Només m'agraden els de mar.

Una mostra estadística també d'avui:
¿Con cuánto interés ha seguido el asunto del nuevo Estatut?
Mucho+bastante=61
¿En que medida conoce el contenido del nuevo Estatut?
Poco+nada=73
???

O bé:
¿La situación econòmica de Catalunya és...?
Muy buena o buena=59.
I jo que amb prou feines sé quina és la meva situació econòmica

Montse ha dit...

Julia, es cierto, Patufet buscaba caracoles... a mi me gustaba buscar caracoles, pero luego me daban mucha penita, cuando los metían en la olla (menos mal que no gritaban) a veces yo misma abría las bolsas de malla donde los dejaban para que ayunaran - pobrecitos- y alguna vez mi abuelita, que era quien los cocinaba, se encontraba la cocina llena de caracoles subidos por todas partes!

Sagarmat, ya ves que somos dos!

Torosalvaje: ten cuidado que la risa es contagiosa (vale, nos reiremos todos juntos). Es veritat allò que la vida és puro teatro! que aniràs a veure la Julieta, demà? (pesadeta sóc, eh?)

Albert, los caracoles te los regalo, pero los calçots los compartiremos como buenos hermanos!!!

Senyora vedette, molt divertit el seu cuplet (un dia colgaré lo de les Clavellines y nos reiremos todos)...

Molinera, molt bonic el seu poema.

Ei, xurri! L'estatut y los caracoles... a días. Eso es. La definición de la cabeza en el horno y los pies en el congelador me ha gustado. Me ha recordado aquel chiste de uno que dice:
"Se está bien, aquí. Ni frío ni calor. Cero grados".

Manel,si, háztelo mirar porque me parece que Torosalvaje es muuuuuuuuy joven (sin desmerecer tu juventud, jejeje) petonets, manu, re-benvingut!

Pere, yo nunca he sabido cómo está mi situación económica... un dels meus nens, de petit, quan em demanava coses i jo li deia "no tinc diners" em contestava: "mare, si no tens diners,anem a comprar-ne a La Caixa"... qué forma de ver las cosas más diferente la de los chavalillos, eh?
Petó també per tu.

Anònim ha dit...

Potser he estat jo un dels que s'ha menjat part dels teus cargols, m'encanten: estofats, a la llauna, amb vinagreta... tant és.

Albert ha dit...

Bon dia arare, Per si de cas, t'havia contestat les dues preguntes.

Montse ha dit...

Si, Albert, he vist que m'havies respost també a la pregunta de l'estadística... tienes razón: los políticos se meten a periodistas, los periodistas a políticos, el mundo al revés, què hi farem? Fins a la tarda, un petonet!

Albert ha dit...

Si no se trata queme des la razón, para mí de lo que se trata es que los que no somos ni políticos, ni periodistas, no se nos olvide cuando hagamos un comentario. Conste que yo también me incluyo, pues también soy olvidadizo y conste que cuando vi La Vanguardia lo tenía olvidado, pero al hacer tú el comentario, me dije, caray, aquí gato escondido. O sea que yo también agradezco tú pregunta, que me hizo reflexionar.

Zifnab ha dit...

Es bastante factible que haya sido yo el que se comió tus caracoles. De hecho escribí algo sobre eso que lo busco si te apetece. Y yo he decidio abstenerme en el referendum, por solidaridad con la Vanguardia y por no vivir en Cataluña

Cosas q pasan

Se feliz

Anònim ha dit...

además de servir para suspender sin sentido a mucha gente que no le interesa para nada en diversas carreras universitarias.
leo raro tus blogs, los acentos hacen cualquier cosa

Son ha dit...

La verdad de la buena: a veces los periodistas se pasan tres pueblos porque eso ¿es influir? Cierto lo que cuentas Albert ¿Qué pasaría si la pollera vendiera bombones y el panadero marisco?
(En mi casa hay 10 caracoles vivos y 2 babosas más vivas todavía... no preguntes... biodiversa que es una). Petonets de bon dilluns

CEL ha dit...

Las estadisticas, del referendum hacen reir, la mitad de los catalanes a saber lo que haremos y votaremos ese día.¡No a que nos manipulen!.

Yo tu racción no la he comido, no me gustan,ni los he probado nunca.
Un saludo

g. ha dit...

Hola Arare! Acabo de entrar a mi blog y he visto una discupa de Asier, fíjate si puedes, Una abraçada enorme des del meu mar ;-)

Montse ha dit...

empiezo a entender... ya he ido, gracias... yo a veces pienso que en realidad no entiendo nada. Una altra abraçada enorme per a tu, Ge!!! (ENORME)

Cel, bienvenida a mi blog (benvinguda) No nos dejaremos manipular, efectivamente. Un petó per tu, torna quan vulguis!!!

Son, yo cuando me encuentro un caracol en la lechuga lo saco con cuidado y lo dejo fuera... pero las babosas me dan mucho asco (ai uix, només de pensar-ho!) petonets, reina mora.

issis, lamento que no me leas bien... aixx... bueno, intenta deducir, ¿vale? Petonets. ¡Re doy la bienvenida a mi blog!

Zifnab, te puedes comer todos los caracoles de mi plato (y si que me gustaría leer tu escrito sobre eso que comentas) y bueno... a veces más vale no tener que decidir cosas como la que nos va a tocar decidir a nosotros... que anda que no nos han hecho bailar!!! (pero yo ya me he cansado. Ahora cuando toquen el vals yo bailaré un rock and roll y si tocan un merengue yo les bailaré una polka, que se chinchen!)

Gracias a todos por estar ahí... (y leer, claro)

Anònim ha dit...

Hola Arare!!! Fa dies que et segueixo i m'agrada molt el teu bloc:)

Una pregunteta... la cançó que sona quan obres el teu bloc, és Cesària Èvora? Posaria la mà al foc que sí...

Ja em diràs! Fins aviat!

Montse ha dit...

Benvinguda, Octubrina: és un honor per mi que hagis arribat al meu bloc i que - a sobre- t'agradi.

Efectivamente, la música que suena por ahora es de Cesaria Evora y la canción es "Mar azul"....

Com que m'agrda anar variant, quan la tregui us en posaré la referència, però per si la vols ara, aquí te la deixo:

http://www.filelodge.com/files/room20/531974/Cesaria%20Evora%20-%20Mar%20azul.mp3

Vaig trobar unes quantes cançons per la xarxa i me'n vaig guardar les referències. Tant de bo recordés d'on les vaug treure per donar les gràcies a qui les hi havia deixat!

UN petó, espero que tornis quan vulguis, hi ets convidada, ja ho saps.

Anònim ha dit...

Jo m'he menjat els cargols!!!! M'agraden molt. Boníssims!

Apa siau!
I bon profit.

Anònim ha dit...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anònim ha dit...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»