12 de gener, 2007

Un altre meme (i ++)

L'Herald de l'Eixample em proposa aquest meme, que consisteix a dir cinc coses de mi mateixa que no hagi confessat mai aquí.
1) La meva primera feina remunerada (perquè feina en vaig fer molta sense cobrar, també, que consti a les actes) va ser fer de "florero" en un stand de l'Expoquimia. Vaig fotre un parell de mastegots a algun agosarat client "mans llargues" d'aquella empresa, de la qual no diré el nom, i, després d'estar-me "fent maco" durant deu dies a peu dret sobre uns talons de vertigen que em van destrossar les cervicals, em vaig prometre a mi mateixa que aquella tortura no valia les cinc mil putes pessetes que vaig cobrar per tota l'experiència. Jo tenia quinze anys, a punt de fer-ne setze.
2) No sé fer una arrel quadrada (ni dues, ni tres, ni mil) si no és amb una calculadora i encara!
Ara repetiré coses que vaig dir al post de la MIB (Cinco razones)
3) Vaig treure'm el carnet de conduir als 18 anys, però em vaig haver d'examinar CINC vegades de la part de pràctiques (la primera vegada vaig tirar un cono, la segona vegada vaig fer un stop on havia d'haver fet un ceda, la tercera em vaig emportar el profe per davant al fer l'acceleració, la quarta vig fallar la L i a la cinquena - per fi- no vaig fallar res)
4) Que m'agrada cantar ja ho sabeu, però que no tinc prou veu, també ho sabeu (suposo) i que m'hauria agradat ser cantant d'òpera, això és el que no sabeu. No rieu, que us veig!
5) M'encanten les labors que fa molts anys haurien titllat de "pròpies del meu sexe" (apart d'això que esteu pensant, marranots, que també, i molt!) m'agrada molt brodar, fer mitja i de vegades i sobre tot si és una labor curteta, fer ganxet.
Eren cinc, no? doncs apa! Aquest cop no li passo a ningú, que ho faci qui li vingui de gust, ok?
Mañana traduzco.
Como ya es "mañana", aquí va la traducción y cierta ampliación:
El meme que me plantea l'Herald de L'Eixample es el siguiente: tienes que decir cinco cosas tuyas que todavía no habías contado nunca (aquí). Ya respontí a MIB en su propio blog, así que hay algo que ya dije, pero lo completo. Aquí va:
1) Mi primer trabajo remunerado (porque trabajo hice mucho sin cobrar también, no se vayan a creer, que en casa teníamos una tienda y eso "no contaba" ) fue haciendo de azafata-florero en un stand de la Expoquimia, en la Feria de Muestras de Barcelona, allí en Montjuic. Se trataba de pasarse todo el día sonriendo, encima de unos tacones de vértigo, con una falda por la rodilla (podría haber sido una minifalda que no me dio la gana de ponerme) y "no hacer nada más que quedar mona". ¿Os podéis imaginar mi desazón todo el día, cuando yo no puedo parar quieta cinco minutos seguidos? Sólo podía sentarme cuando no había nadie ya no en el stand, sino en el recinto (o sea, antes de que abrieran al público y al mediodía un ratito, antes de que empezara a llegar la gente) decía ayer que hubo algunos clientes (ya se sabe que en la viña del Señor hay de todo) que debieron pensar que ya que no podían tocar los productos químicos que allí se exhibían, tenían derecho a tocar a la azafata, pero los que lo probaron (un par o tres de ellos nada más, tampoco nos pongamos bordes, ahora, por venganza..) se llevaron un buen sopapo por mi parte y cara de perro gruñón (que la sé hacer muy bien si quiero). Decidí que aquél trabajo no iba conmigo ni en broma. Cinco mil cochinas pesetas por diez días de "exposición " montada en aquellos zapatos y teniendo que poner buena cara cuando me dolía toda la columna vertebral, no fueron ninguna ganga. Estaba yo a punto de cumplir los dieciséis y yo diría que fue mi primer ejercicio para aguantar la hiperactividad. Un horror!
2) No sé hacer una raíz cuadrada sin calculadora. (glups)
3) Me saqué el carnet de conducir a los 18, pero aprobé la parte de prácticas a la QUINTA. Nunca me ha gustado conducir, ok? entonces los exámenes eran diferentes y la parte prácti ca consistía a su vez en dos partes: la de circulación y la de maniobras.
La primera vez tiré un cono al suelo. La segunda vez, ya en circulación, hice un stop donde sólo tenía que hacer un ceda. La tercera vez me llevé por delante al profe, en las maniobras de aceleración (había que acelerar poniendo todas las marchas en un espacio de unos 50 metros y volver a desacelerar para quedar en punto muerto) Eso ahora me sale de biennnnnnnn... la cuarta vez fallé en la maniobra de la L y por suerte, a la quinta (llevaba tanto entreno!) todo salió bien.
4) Que me gusta cantar ya lo sabéis. Que tengo poquita voz, también. Pero lo que no sabéis algunos es que me habría encantado ser cantante de ópera. Y ahora añado: mi prima Maite canta como un ángel y le tengo una envidiaaaaaaaaaaaaaaaa!!! (shhhhhhhhhht, Neus, no li diguis)
5) Me encanta hacer labores de las que antaño y hogaño habrían dicho "propias de mi sexo" (que ahora no hablo de sexo, que eso también me gusta pero no es eso, no, ahora no)... me gusta hacer punto de media con aquellas agujas laaaaaaaaaaaaaargas y lanas de colores, me gusta bordar (cositas pequeñas, oigan, que no tengo la paciencia necesaria para hacer labores grandes, que tengo una mantelería empezada con punto de lagartera de hace una eternidad y ´sólo tengo hechas las servilletas, igual la puedo terminar para alguna biznieta, gñññ,gññññ) y también me gusta hacer ganchillo (cositas pequeñas, repito, again)
No le paso este meme a nadie, porque hace mucho que circula, y digo que lo haga quien lo desee.
PELIGRO: ME ESTOY INVENTANDO UN MEME que pondré en circulación este fin de semana, ok? Llamadle meme o llamadle juego, da igual.

30 comentaris:

Anònim ha dit...

O meu primeiro traballo mais o menos en serio foi o de representante comercial dunha distribuidora de bebidas alcohólicas. Unha puntualización: nunca bebo alcohol.

Candela ha dit...

La meva primera feina...la típica, donant classes particulars.

Anònim ha dit...

Vaig comencar venent una enciclopèdia de pesca pels pisos. Amb 14 anys. Em va tocar Gràcia i encara recordo el que pesaven ls dos volums i la quantitat de finques sense ascensor. Em sembla un meme molt engrescador.

Anònim ha dit...

I pensar que jo no te'l vaig passar quan me'l va adjudaicar Ònix..!!!

Haure de deixar que ser tant bona persona i començar a "endilgar" memes a tort i dret. ;)

Mira, no t'imagino d'hostessa florero...
Com perill de la carretera... hooomeeeee...XDDDDDDDDDDDd

I l'imatge més colpidora del tot el post: Tu d'hostessa florero i fent ganxet!!!
Déu meu, Déu meu... de debó que hauré de deixar de treballar tantes hores...!!!!!!!!!

un petó dolcet de bona nit. Dolça Mariana.

MIB ha dit...

Eh! arare! has incluido otras verdades que no sabíamos de tí... Además de los detalles de tus cinco intentos de sacar el carnet... jejeej..

y espero la traducción... porque hay algo de la primer anécdota que no termino de entender... intuyo... pero creo que es algo que me gustará escuchar en tus palabras...
y además lo de mitja y ganxet... creo que ni siquiera me sonará en castellano!! jaja.. tareas desconocidas para una mujer barroca del 2000 como soy yo!

Cantante de óperaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

petonets!

Anònim ha dit...

La meva primera feina va ser donar classes de francès als estius, em donava un punt sexy que m'agradava molt tenir... (per cert, a mi també m'agrada fer labors i també vaig aprovar a la 5a).

Anònim ha dit...

Aquest meme està agafant molta volada :)
Amb 15 anys fent d'hostessa amb talons? Quina tortura, ja ho pots ben dir!!

El veí de dalt ha dit...

Ja et demanaré una bufanda de punt per quan surti a la terrasa a prendre la fresca.

Montse ha dit...

O un tapa-rabus, veí, que quan fa molt de fred i amb la juerga que gasta vostè...

Montse ha dit...

pd40, gairebé setze, gairebé setze!
;)

Montse ha dit...

Violette, jo també vaig donar classes particulars de francès,i de grec* (sic) però ja era una mica més gran...

*grec clàssic, s'entén, ehh? que jo era de lletres (que aquí tot ho tergiversen, mon dieu!)

Montse ha dit...

Mib, ya lo tienes traducido, corregido e incluso aumentado! :D

Montse ha dit...

Barbollaire, perill a la carretera ja no!!! que porto molts anys d'experiència, shaval! el que passa és que continua sense agradar-me gens conduir i si puc i tot funciona, prefereixo anar en tren.

Ep! Mentre feia de florero no feia ganxet (era incompatible, mon amour)

:D

Montse ha dit...

Manel, devies fer un bon exercici de cames (com a mmínim) no? Tu de venedor d'enciclopèdies, hehehheehe! no m'ho imagino!!!

:)*

Montse ha dit...

De què, Candela? ;)

Montse ha dit...

Anónimo, ¿nos conocemos? Si eres quien creo, una cervecilla de vez en cuando si que cae!! ;)

a lo mejor es que no eres quien yo creo que eres, aixxx...

Seas quien seas, bienvenido a mi blog!

MIB ha dit...

Jeje!! ahí lo leí... lo de las manos largas me llevó a imaginar... pero ahora tengo que traducir lo de las pesetas!!! soy tan pésima con el temita este... y todo el mundo habla de PELAS!!! y yo nunca sé calcular!! soy como tú y las raíces cuadradas!!

Eh... besos!

Montse ha dit...

Mib, para que me entiendas: un billete de cincuenta euros de hoy en día, sería el equivalente (un poco menos, vale, pero es aproximado) a lo que gané permaneciendo de ocho a ocho durante diez días, de pie, montada en los tacones y con vestiditos de Maripili para quedar "mona"...

Para que quede constancia de que no soy una estrecha (ojo, que no va por ahí) yo he llevado unas minifaldas que ahora no se atrevería a ponerse mucha gente. Pero ahí no cedí porque no me dio la gana, nosesimentiendes... jejeje (pa tozuda - más que una mula- yo)

@Igna-Nachodenoche ha dit...

Paso a dejarte un abrazo, de paso ya sabemos algo más, jejeje.

Montse ha dit...

huy... vale, Ignacio, Feliz Año!!!! (que aun no nos habíamos visto, tú y yo) gracias por tu abrazo, recoge un beso de mi baúl ;)*

Mar ha dit...

No me creo lo de poquita voz, no sé porqué.

Montse ha dit...

Fenixcaliope, puedes estar segura de ello! (te contaré otro secreto: los que me conocen de verdad, saben que la Arare duuuuuuuulce y tal... se puede convertir en una energúmena si "li toquen el voraviu", así que, normalmente, no grito, pero si hay que hacerlooooooo... se me puede oìr, se me puede oír!)

Anònim ha dit...

A ver si resulta que ahora con los memes van a salir a relucir todos los trapos sucios, eh.

Anònim ha dit...

Gràcies per la visita. I tanquil·la, que jo tampoc no domino les matemàtiques.

Montse ha dit...

gelusa, nada det rapos sucios! Que aun no he contado lo de (bis bisbisbisbsis...) pero no se lo digas a nadie, eh?
:)

¿Vas a hacer el meme? (mañanba me paso por tu blog, a ver si...)

Besoss

Montse ha dit...

Hola, trapezista, benvingut al meu blog! Bé, ja m'agradaria que m'agradéssin una mica més, les matemàtiques (de fet, amb el que m'agrada la música, m'haurien d'agradar les matemàtiques, veritat? doncs... bé, potser no és que no m'agradin sinó que sempre m'han costat d'entendre i tots els mortals tendim a apropar-nos a allò que ens representa menys esforç, al menys en principi, sempre hi ha els massoques... hehehe)

M'enrollo massa!

Petonets.

Anònim ha dit...

Bon dia Perla de Labuán
El café, croissants, ensaimades, torradetes, mantega, melmelada de gerd....
Ah! i els diaris..

Que tinguis un gran dia, nina.
Petó de diumenge (hoy abrimos por rebajas!!!) ;)**

fractal ha dit...

I qui la sap fer una arrel quadrada? Val més saber fer una bona paella, no? sobretot els diumenges!!!

Apa, que tinguis un bon día!

Barbara ha dit...

Uma desmontros fortendeus al molviu xado tracas muicitantert deus. Rapaco rigliz par kag. Quedor mate yo sua guerroze as siasmene meni? Restra wageitosomou dontei arco, ventenciai veende...

Albert ha dit...

Em sembla molt bé que hagis optat per no passar el meme. Jo també em pregunto si vaig fer bé en passar-lo.
El meu primer treball va ser en una enquadernació tocant a Santa Maria del Mar. Em tocava fer alçada, que no explico en què consistia i també repartir paquets que carregava a l'ombro, tenia 15 anys.