06 de maig, 2006

Teiatru (La cabra o qui és Silvia?)

A veure... i jo em tinc per una dona del meu temps? (òndia això ho diuen de la princesa Letizia, calla,calla, esborrem-ho) Jo alguna vegada me les vaig donant d'intel·lectual? Pèro per l'amor de déu, que mentidera sóc! tchts tchts...

L'obra: La cabra o qui és Silvia?
El treball de Josep Maria Pou, Marta Angelat, Blai Llopis i Pau Roca és excel·lent. Al César lo que es del César. Però QUINA LLAUNA!

Ho sento: m'he sentit com quan era molt jove i m'empassva totes les pelis que en deien d'art i assaig i que ara no sé com es diuen. Algunes m'encantaven. Però n'hi havia d'altres que sortia del cine dient "On m'he ficat" però havia de callar perquè no estava ben vist dir que no t'havia agradat "allò" Un exemple? Lancelot du lac. Quina dormida que vaig fer! Accepto que hi hagués algú els amants de les historietes medievals, per exemple, que els agradés. Però a mi em va fer dormir. Exemple d'algunes que recordo ara mateix i que em van encantar: Le genou de Claire, To be or not to be, Bajo el bosque lácteo... i moltes altres.

Ah! però jo estava explicant la meva experiència amb la cabra. Doncs us diré que el tema és interessant i que fins i tot et fa pensar i veus que a la vida poden passar moltes coses, fins i tot les més iverossímils i en aquestes alçades de la vida ja sé fer cara de pòker... però... el to no sé si el to que li han donat els actors - per exigències, suposo, del director- o si ja vé del mateix autor (Edward Albee) segons la meva humil opinió, és excessivament frívol, si se'm permet la paraula, per explicar la tragèdia que viu aquella família. No em quadra el tema amb el to, així de senzill. Per mi no és una comèdia sinó una tragèdia i no hi he sabut trobar el què ni el com. Jo ho he viscut així i així us ho he explicat.

Veamos: ¿y yo me tengo por una mujer de mi tiempo? (ostras, esto lo dicen de la princesa Letizia, vamos a borrarlo) ¿Alguna vez me las he dado de intelectual? Por dios, por dios, ¡qué mentirosa soy! tchts, tchts...
La obra: La cabra o ¿quien es Silvia?
El trabajo de Josep Maria Pou, de Marta Angelat, Blai Llopis y Pau Roca es excelente. Al César lo que es del César. Pero ¡QUÉ TOSTÓN!
Lo siento. Me he sentido como cuando era joven y me tragaba todas las películas llamadas - entonces- de arte y ensayo- ahora no sé como se les llama. Algunas me encantaban, pero en otras salía del cine pensando "Donde me he metido" pero me tenía que callar porque no quedaba bien decir que "aquello" no te había gustado y que te habías aburrido como una ostra. ¿Que os ponga un ejemplo? Vale: Lancelot du lac. "Aquello" sólo les podía gustar a los amantes de las historietas medievales. yo me dormí. Ahora otro ejemplo de las que me gustaban a mi: Le genou de Claire, Bajo el bosque lácteo, To be or not to be... etc...
¡Ah! pero yo estaba explicando la historia de la cabra. Pues os diré que encontré el tema interesante, incluso es un tema que hace pensar. Te das cuenta de que en la vida pueden pasar cosas realmente inverosímiles. A estas alturas de la vida he aprendido ya a poner cara de poker en diferentes situciones. Pero el tono que le han dado los actores - supongo que por exigencias del director o quizá del mismo autor (Edward Albee) según mi humilde opinión, es excesivamente frívolo, si se me permite la palabra, para explicar la tragedia que vive aquella familia. Porque aquello no es una comedia. No me cuadra el tema con el tono, así de sencillo. Yo lo he vivido así y así os lo he explicado.

14 comentaris:

Zifnab ha dit...

Yo fui a un teatro en el que le aconsejé a ella dado el nivel intelectual que nos rodeaba que no bajase de Schopenhauer (se escribirá asi) a la hora de elegir tema de conversación. En ese momento un tío al lado se puso a hablar de.... Schopenhauer, de propia iniciativa y al margen de mis gracietas. La obra era de puta madra "Esperando a Godot" pero el ambiente sepulcral. Menos mal que fui a ver una este fin de semana que se llamaba "Espinete no existe". ASí se me quito ese aire de tertuliano q se me estaba poniendo.

Se feliz

La de Espinete entretenidilla o menos. O mucho menos. Y más cara

Anònim ha dit...

No he vist aquesta obra, però coneguts que hi han anat també han quedat desconcertats i l'han interpretada com una estranya tragèdia. Per cert, no s'enamorava ja Woody Allen, d'una cabra? En fi, els autors sempre volen 'epater' una mica i trobar arguments originals cada dia és més difícil.

Montse ha dit...

me has hecho reir, Zifnab... la obra estaría bien si estuviera interpretada en tono de tragedia, que es lo que es. Bueno... según mi modesta opinión, claro! Y mira que yo soy de las que intenta desdramatizarlo todo, pero a mi me pasa una cosa curiosa, con los actores que salen por la tele - llámame ingenua- y es que me paso toda la obra viendo al Manel de "Estació d'elnllaç, a la mujer del jefe de estación en la misma serie, y al niñito de Ventdelpla... y no me cuadra. Es lo que tiene ser mediático (ellos, no yo) :)

Júlia, si que em sona alguna cosa de Allen, però en qualsevol cas no l'he vist.

Sigueu feliços!

A ver si me hacéis el honor de escribirme a mi nuevo y flamante email de gmail, que es muy chulo!! (en el perfil lo teneis)así me ahorrais tener que pasar todas las direcciones "a mano" (porque no sé hcerlo de otra forma) Vale, yo soy así, què voleu que hi faci?

Adiós Oulú-Ezpré, Viva gmail.

Albert ha dit...

Bon dia Montse,
Abans de sortir a prendre el sol et vull dir que tot i que és una obra "rara, rara" té molta substància. Jo en vaig parlar en el blog en el post del 28 de febrer.
Petons des de l'Eixample

Montse ha dit...

Ya lo sé Albert, ya digo que la obra es interesante. Pero a mi no me gustó el enfoque que le daban, aparte de que repito: Josep M. Pou estuvo magistral en aquella serie, hciendo de barman, pero yo siempre veo al "Manel" de estació d'enllaç (para mi las series marcan a los personajes y quizá en mi opiión solo se salva de la "quema" Joel Joan)

Por cierto, jóvenes y bellas que me leéis, soy amiga personal del Dr. Vilches de la serie Hospital Central (le había visto actuar en Els pastorets infinidad de veces, jejeje) chinchen y rabien ;)

Es bromaaaaa (lo de chinchen y rabien, no lo de que sea amiga de Jordi)

Anònim ha dit...

No l'he vist, i com no ho he fet, me'n estaré en molt d'opinar. Dues coses, sí, però. Una, en Josep M. Pou, un actoràs, totalment d'acord. Dues, quan s'estrenà, vaig escoltar en una entrevista radiofònica -ara no recordo exactament ni a on ni a qui- que el què sí tenia l'obra, era que no deixava indiferent. Pel que sembla, és així.

Albert ha dit...

Doncs per mi Josep Maria Pou no em recorda cap sèrie televisiva per la senzilla raó que no en veig cap, però sí em recorda el company que vaig tenir a la Escuela de Suboficiales, de San Fernando, Cadis, on ell, jo i uns quants més vam fer el curs de "Amanuense" de la Marina de Guerra. Érem més joves, ell era "el més alt de tots" i jo una mica el seu darrera.

Anònim ha dit...

Mi querida y aspirante intelectual amiga. Para acceder al preciado titulo, es imprescindible leerse el Ulises de J. Joyce. queda guay
Recuerdo que en arte y ensayo, quedé muy servido en los 70' cuando vi un rollazo de Elias Querejeta llamado "El desencanto". uufff! Prefiero ser telectual.

TORO SALVAJE ha dit...

Me has recordado otras etapas de mi vida en que me estafaron tiempo y dinero a cambio de una supuesta modernidad que transgredía nuestro tiempo y era una avanzadilla del futuro.

Timadores hay en todos los sitios, incluso en el teatro, cine, y otras artes.

Conmigo ahora lo tienen más crudo, antes de ir me documento, leo críticas, a poder ser de espectadores comunes, nada de entendidos ni de críticos profesionales al servicio de quien les paga, y cuando ya estoy convencido voy.

Así es más difícil que me roben.

Anònim ha dit...

"Teiatru" ho diu al meu poble la gent gran.
(ara esperaré l'òpera)
;)
Bon dia!

Montse ha dit...

Queridos Vert, Albert y Torosalvaje, fijaos que en todo momento estoy hablando de una gran profesionalidad por parte de los actores y de la actriz, ¿eh? El trabajo de actores es excelente. ¡Ahora que no se me malinterprete! Simplemente, la obra me pareció "rara" y pienso que si no hubiera ido no me habría perdido nada del otro jueves.

Bon dia, Aladern! De l'òpera en parlaré ara mateix... abans de sortir a córrer :)

bellosoli ha dit...

A mí el que em passa és que no m'agrada callar-me les opinions i quan alguna obra de premsa no m'agrada ho dic. Aleshores quedo com el que no té prou sensibilitat artística per entendre el que tothom veu com evident... però que hi puc fer si no m'ha agradat?

Anònim ha dit...

Pues a mí "to be or not to be" me sigue encantando :-) ¡Es sencillamente genial! Besetes.
Llanos.

Montse ha dit...

Llanitos, si lees bien te darás cuenta de que To be or not to be es una de las que si me gustaron (en realidad son pocas las que no) creo que en esa época agoté la cartelera, jejeje... Un beso, preciosa!