23 de novembre, 2006

La meva opinió/Mi opinión

Se'm va acudir preguntar-vos allò de la supernanni perquè portem uns quants dies que se'n parla des de tots els mitjans de comunicació. Jo no us vaig donar la meva, d'opinió, ara ho faig.

Penso que això existeix des de temps immemorials. Sempre (al menys des que jo vaig començar a treballar) hi ha hagut la figura dels consultor, es tirava de mestres, professors, tutors, psicòlegs, pedagogs,psicopedagogs (aquesta figura és molt més recent), psiquiatres, pediatres, capellans, metges de capçalera i les millors supernannis de tots els tems passats, presents i futurs: les àvies.

Ara, però, hem inventat la sopa d'all, ai las! En fi... a mi el que em rebenta és que quan es posa de moda una cosa (que si surt per la tele ja és el summum) tothom comença a parlar-ne com si fossim idiotes tots plegats.

El que compta, en realitat, a l'hora d'educar és el treball conjunt de "tota la tribu". I la tribu comença a casa, senyors meus. Els pares i les mares són els que han de començar a educar quan el nadó arriba al món.Estimant-los per damunt de tot, això si. I si s'esperen a què ho faci tot l'escola, hauran perdut uns anys preciosos. Perquè, ens agradi o no, la societat així ho exigeix. Altrament, podem anar-nos-en a viure a una illa deserta, però em fa l'efecte que d'illes desertes ja no en queden. Una altra cosa és que ens agradi o no la societat que estem formant entre tots. Però això són figues d'un altre paner!

Us remeto a un
article que vaig escriure (crec que l'any passat, ara no ho sé segur) en el qual veureu una mica (molt mica) una part del que penso. Bé, no tracta de la supernanni, sinó del que penso sobre tot plegat, en educació i en manca de comprensió de la gent en general.

Agraeixo a tots els que heu respost i us prometo el resum per demà, que el tinc començat però encara l'he de traduir i tot això.



Se me ocurrió preguntaros qué opinábais de la supernanny porque llevamos unos cuantos días en que se habla del tema en casi todos los medios de comunicación. Por cierto, que yo no os di mi opinión, que aquí va.

Creo que todo esto existe desde tiempos inmemoriales.Siempre, por lo menos desde que yo empecé a trabajar, ha fexistido la figura del consultor. Se echaba mano de maestros, profesores, tutores, psicólogos, pedagogos, psicopedagogos (esta figura es mucho más reciente),psiquiatras, pediatras, curas, médicos de cabecera, y las mejores supernannys de todos los tiempos, pasados, presentes y futuros: las abuelas.

Ahora, sin embargo, hemos inventado la sopa de ajo, ¡ay! En fin, a mi lo que me revienta es que cuando se pone de moda una cosa (y si sale por la tele ya es el summum)todo el mundo empieza a hablar de ello como si todos fuéramos idiotas.

Lo que cuenta a la hora de la verdad, es el trabajo conjunto de toda la "tribu". Y la tribu, señores míos, empieza en casa. Son los padres y madres de los pequeños que vienen al mundo los que deben empezar su tarea de educar, en cuanto nacen. Amándolos por encima de todo,eso sí. Y si se esperan a que sea la escuela quien lo haga, habrán perdido unos años preciosos. Porque, nos guste o no, la sociedad así lo exige. Y si no nos gusta esta sociedad, entonces debemos cambiarla o marcharnos a vivir a una isla desierta, aunque me temo que ya no existen islas desiertas.

Os remito a un artículo que escribí (creo que el año pasado) en el que podéis ver un poco (sólo un poco) mi opinión, acerca de algo de todo esto (no precisamente de la supernanni, sino de la actuación de la gente en general ante algunos temas)

Os agradezco a todos los que habéis respondido y os prometo el resumen de vuestras opiniones, estoy trabajando en ello, ya casi lo tengo, pero ya sabéis que yo lo escribo en catalán y luego lo traduzco (aunque algunas veces ocurre al revés). Espero que sea mañana, pero voy un poco estresada y no lo sé seguro.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo estic molt d'acord amb tu,Arare. Ens estem tornant tots tontos i acabarem fent una societat d'incapacitats per prendre decisions. Una abraçada.

fractal ha dit...

Sí, arare, sí, estoy de acuerdo contigo; se educa con lo que se hace, no con lo que se dice, y esto es tarea de la tribu. Y por encima de todo, debe hacerse con cariño.

Ángela ha dit...

Efectivamente, los maestros o los profesores no educan, sino enseñan. La educación es en casa; las enseñazas académicas (o como se diga), en los colegios. No están demás los apoyos de profesionales en caso de duda o conflicto, pero eso es accesorio.

Anònim ha dit...

Bé, abans no es deien supenannys, sinó Mary Poppins o la institutriu de Sonrisas y lágrimas... ups! era la mateixa, no?

MIB ha dit...

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Arare... estoy tan mareada que escribí mi opinión hoy.. te pregunté tú que opinabas... y recién ahora leo este... Sí lo sé... voy al revés de la corriente y me pongo a leer de atrás para adelante.. jaja.. de lo último que había leído... por eso mi error!

El primer paso es la familia, está clarísimo! Mi madre me contó una anécdota de mi hermano menor (hoy 16 años) de hace unos pocos días... y me dejó con los ojos abiertos.... está claro que si los padres no saben qué hacer con sus hijos poco podrán hacer los profesores... Un niño consentido por los padres hasta límites inimaginables puede ser lo peor...

Besooos!!

Joana ha dit...

Hola Arare,
I molt abans només hi havia el sentit comú que els pares aplicaven i la veritat és que no anava la cosa tan malament. A casa sovint s'educa sense paraules, amb el comportament, la mirada, la complicitat, aquest llenguatge no verbal que els fills adopten dels seus pares. Això també és educació. I tantes altres coses que els pares utilitzem sense tenir-ne cap manual.
Molt d'acord amb tu
Bona nit!

Joana ha dit...

Hola Arare,
I molt abans només hi havia el sentit comú que els pares aplicaven i la veritat és que no anava la cosa tan malament. A casa sovint s'educa sense paraules, amb el comportament, la mirada, la complicitat, aquest llenguatge no verbal que els fills adopten dels seus pares. Això també és educació. I tantes altres coses que els pares utilitzem sense tenir-ne cap manual.
Molt d'acord amb tu
Bona nit!