14 d’octubre, 2006

(in) justicia

Ara estava fent la ronda pels "meus" blogs - com gairebé cada dia- i m'he trobat una reflexió i un parell d'articles (en francès, aviso) a cal Sani que val la pena que us mireu.
Jo afegeixo la meva, que és el mateix comentari - més o menys- que li he deixat a ell:
Crec que tot plegat és una bestiesa i una injustícia. Jo ja no entenc res i no sé en quin moment de la meva vida s'ha quedat la meva capacitat de comprensió. La meva ingenuïtat ( o la meva idiotesa) fa que em pregunti com és que entre tanta gent com hi ha al món es permet que continuïn passant aquestes coses i repeteixo amb l'autor (que no sé qui és) aquella frase:
"Si vols ajudar-lo, no li donis el peix, ensenya'l a pescar".
És que no es pot fer, això? Em reconec impotent. I em fa una ràbia... i no deixo de pensar en les collites que es deixen malmetre perquè els preus no són "els adequats" i els pescadors que tiren al mar els sobrands d'alguns tipus de pesca perquè el èix sigui més car... si,si, ja ho sé "Montse, estàs barrejant - altra vegada- no barregis, no barregis, no barregis... doncs jo barrejo. I què?"
Hoy estaba haciendo mi ronda por los blogs amigos y me he encontrado con una reflexión (en catalán) y dos artículos (en francés, aviso) en el de Sani, que recomiendo fervientemente , si podéis entenderlo.
Yo lo que añado es:
Creo que todo es una gran farsa y una injusticia. Ya no sé en qué momento de mi vida perdí la capacidad de comprensión para entender que estas cosas continúen ocurriendo en un mindo poblado por tanta gente. Mi ingenuidad o mi idiotez hacen que me pregunte lo que os digo y que me reafirme en la creencia del significado de aquella frase , el autor de la cual desconozco o no recuerdo:
"Si quieres ayudarlo, no le des el pez, enséñale a pescar"
¿No se puede hacer, eso? No entiendo nada, de verdad. Me reconozco impotente y me da una rabia...
Y vuelvo a recordar con mucha amargura, la cantidad de veces que he visto cómo los pescadores tiran el pescado al agua para que suba de precio o cómo algunos agricultores dejan que se pudran las manzanas (u otros productos) porque les pagan una miseria... ya, ya sé (Montse, no mezcles, no mezcles, no mezcles)
Pues mezclo!!!

3 comentaris:

miquel ha dit...

Sembla que aquest cap de setmana tothom se n'ha anat a pescar -o a collir (caçar, etc.) bolets, que per al cas és el mateix-.
Jo afegiria, arare, que abans de donar una canya s'assegurin que hi ha mar en el territori o, fins i tot i encara millor, que els ensenyin a fabricar la canya.

Anònim ha dit...

Aquest frase està bé, però comporta que algú ha de saber pescar per ensenyar-ne, que hi hagi mar o riu -com diu en Pere- i moltes coses més. De tota manera, crec que mentre no se sap pescar, que pot ser un llarg procés, s'ha de donar el peix, quan en sobra tant, de fet.

Penso que el problema no és fàcil de resoldre, si no hem aconseguir endegar fòrmules per a distribuir recursos ni acabar amb guerras que fa decennis que duren, això tampoc no es resoldrà, de moment. Val més que ens fem a la idea de què hem de viure molt de temps amb això i adaptar-nos als molts canvis que comportarà per a tothom.

Trenzas ha dit...

Y no solo tiene que saber pescar, como dice Julia, sino que ha de "querer" enseñar a hacerlo.
Desde luego, los artículos periodísticos son estremecedores; y lo que ya deja sin aliento es pensar que, todas esas personas que esperan llegar a otro lugar mejor en que vivir, son las que tienen algún bien, alguna
"riqueza" con la que responder para poder pagarse el viaje que no es barato, precisamente.
Un mundo justo es una utopía. ¿Cuánto llega, realmente, a las bocas de los necesitados de todo lo que se aporta en las campañas para emergencias? Si te traes un niño a casa durante el verano, sabes que esos dos meses comerá. Si aportas ese mismo dinero que aquí has gastado en él, no come ni dos días.
Bueno, que ya me estoy enfadando con más de medio mundo y es muy temprano todavía :(
Molts petonets