12 de maig, 2011

Ahir, l'Olga Xirinacs va complir anys



Si els sants tenen vuitada, Olga, espero que els aniversaris també.

PER MOLTS ANYS!

He trobat aquest article, escrit des de l'ànima d'una persona que sempre li deixa comentaris al blog i que li ha editat algun llibre, al menys, Óssa Major, el magnífic llibre de poemes que va treure l'any passat i que tinc a la meva tauleta de nit, per quan em ve de gust llegir un poema.

Aquí us en deixo un, sense permís, però - espero- amb el seu permís.

REBEL

Jo llegeixo poemes vora el mar
i les atzavares avancen, les barques tornen
i les paraules creixen de terra
per configurar el mapa del dia,
de límits distints segons la densitat,
d'acord amb la forma de les hores
i de les idees que hi són engendrades.

Imagino que cada matí
són dictades les ordres convenients
per disposar continents i continguts,
i els que hi són continguts, i els que contenen,
però aquells elements que les componen
han de saber que som material rebel.

Podria ser que ja l'hagués posat, algun altre dia, aquest poema, fa molt temps! I és que m'agrada molt. Sobre tot això del material rebel.

Per tu, Olga. Una peça de piano... diferent.Però que a mi m'agrada molt!

4 comentaris:

Joana ha dit...

Poma i música per un aniversari...es pot demanar res més.
Felicitats Olga, de part de la Montse :)

fanal blau ha dit...

Felicitats a l'Olga!
Té ben bé la raó, la Joana!
Una abraçada!

El porquet ha dit...

Felicitada tal com pertoca! (i aprofitant la vuitada!

Montse ha dit...

Òndia!
Juraria que hi havia dos o tres comentaris més, en aquest apunt! Però els he perdut!!!!

gràcies, porquet, on són els altres comentaris? tu els has vist? ÔÔ