14 de febrer, 2009

La merda de la muntanya no fa pudor

M'he permès la llibertat d'apropiar-me d'un post del blog Té la mà Maria- Reus. Hi estic tant d'acord tant d'acord, que no he volgut canviar ni una coma. Ja fa unes setmanes que em vaig fer "fan" d'un grup de l "feisbuc" que diu això: "Les vaques porten esquella i la merda fa pudor".
La veritat és que no sé on anirem a parar.
Aquesta frase és una de les sentències de tota la vida, que també em faig meva ara mateix.

Aquí va el post:
Les vaques porten esquella i la merda fa pudor!

Ja n'hi ha prou! La població rural de Catalunya està patint una amenaça!

Des de fa segles les campanes dels pobles toquen cada hora, les vaques, les ovelles i els cavalls porten esquelles al coll, els galls canten a la matinada i la merda fa pudor (com no pot ser d'altra manera).

Darrerament hi ha hagut un gran augment de població urbanita "post moderna" que fa turisme rural per "respirar aire fresc" i "viure la natura".

Això no hauria de ser un problema si no fos perquè alguns d'ells, Ajuntaments i constructores estan posant en perill la tasca dels pagesos i ramaders.

Es veu que les esquelles i les campanes "molesten", els galls "criden" massa i els tractors "destorben" a la carretera, i segons algun Ajuntament no es compleixen alguna norma que s'han tret de la màniga.

Serà certa la dita tan nostrada "de fora vingueren que de casa ens tragueren"? No hi ha cap problema en compartir el món rural, el que cal és respectar-lo com es mereix.

A Catalunya tenim la sort que hi ha gent que pot viure encara de l'agricultura i ramaderia, una tasca que, de moment, no fa fums ni cal posar límits de velocitat a les vaques perquè pasturin.

La muntanya no és Port Aventura! És real i és de veritat! Ajudem tots plegats perquè segueixi sent així.

Nota: he tret el video perquè no se sentia la cançó, que era el que m'interessava.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Totalment d'acord; aquí vindria que ni pintat: qui no vulgui pols... que no hi vagi a l'era! També em vaig afegir al grup de facebook i, ho vaig rebre per forward.
El que vulgui turisme rural, ja sap el que hi ha: campanades, cants de galls, pudor a merda... i com diuen al meu poble, sol i mosques!
Bon cap de setmana, Montse.

Ramon Aladern ha dit...

Ei, Montse, jo tb em vaig apuntar al grup aquest del fèisbuc. I ho vaig dir fa dies a la Rosa dels vents: la merda de la muntanya no fa pudor, encara que la remenis amb un bastó.
http://blocs.tinet.cat/blog/rosa-dels-vents
:))

Jesús M. Tibau ha dit...

cal mantenir viu i real el nostre camp

fanal blau ha dit...

Del tot d'acord! ...i qui no vulgui esquellots, ni dringar de campanes, ni flaires animals i de natura...que es quedi a ciutat!!! Els suggereixo que poden "gaudir" de la natura sense aquestes "inconveniències" amb algun documental a la tv...
La veritat és que no sé on anirem a parar...!!!

Striper ha dit...

Salutacions i si la merda de la muntanya no fa pudo encara que la remenis amb un basto.

Deric ha dit...

jo també soc d'aquest grup del feisbuc i és que em sembla indignant que vulguin convertir la muntanya en un parc d'atraccions