27 de juliol, 2006

La felicitat dins la bossa?/¿La felicidad en el bolso?

Un dels millors blocs que tinc linkats a la dreta del meu blog és Bloc de notes El vaig descobrir no fa massa. Jaume escriu poc, però el que diu sempre fa pensar. Per això m'agrada. El post que ha penjat avui m'ha incitat a anar a buscar un quadern d'aquells que gairebé tots tenim, que avui en dia ja no faria cap falta, perquè com que tenim Sant Google no caldria anar recopilant cites ni apuntant coses curioses. Malgrat que no caldria, jo continuo tenint uns quants quaderns "tresor" on recullo això: pensaments cites, lletres de cançons, receptes de cuina, moments, és com una petita memòria, que em continua fent companyia i que sempre va amb mi, dins la bossa, junt amb la ploma, i la petita gravadora que ve a servir pel mateix, convivint amb el mòbil, els kleenex, les claus, les ulleres, el pinta-llavis...

Deia que el post de Jaume m'ha donat peu a anar a buscar unes quantes frases sobre la felicitat, que tenia apuntades de fa mooooolts anys . Aquí us les deixo, estic segura que les podeu trobar a internet, però si llegiu en Jaume segur que us satisfarà molt més!

Uno de los mejores blogs que tengo linkados a la derecha del mío es Bloc de notes (en catalán). Lo descubrí hace relativamente poco. Jaume escribe poco, pero lo poco que escribe hace pensar. Por eso me gusta. El post que ha escrito hoy me ha incitado a buscar en uno de aquellos cuadernos que casi todos tenemos y que hoy en día no haría falta, puesto que ya disponemos de San Google, por lo tanto no haría falta recurrir a escribir aquellas frases o curiosidades con las que vamos topando. Aunque soy consciente de que no haría falta, yo siempre, en mi bolso, llevo conmigo un pequeño cuaderno "tesoro" donde apunto eso: cosas curiosas, letras de canciones, recetas de cocina, "momentos"... es como una pequeña memoria que me acompaña siempre y que convive con la pluma y una pequeña grabadora que sirve para lo mismo pero en otros momentos. Todo ello, a su vez, convive con el móvil, los kleenex, las llaves, las gafas, el pintalabios...
Decía que el post de Jaume me ha dado pie a buscar frases sobre la felicidad que tenía guardadas desde hace muuuuuchos años. Aquí os dejo algunas, pero si leéis a Jaume (os recuerdo que es en catalán) seguro que si podéis entenderlo, os satisfará mucho más.
Frases
Ser estúpido, egoísta y estar bien de salud, he aquí las tres condiciones que se requieren para ser feliz. Pero si os falta la primera, estáis perdidos.
Gustave Flaubert.

La felicidad no es un ideal de la razón, sino de la imaginación.
Inmanuel Kant

La falta de las cosas que el hombre desea es un elemento indispensable de la felicidad.
Bertrand Russell

Hijo mío, la felicidad está hecha de pequeñas cosas: Un pequeño yate, una pequeña mansión, una pequeña fortuna…
Groucho Marx.

La puerta de la felicidad se abre hacia dentro, hay que retirarse un poco para abrirla: si uno la empuja, la cierra cada vez más.
Kierkegaard

La única manera de ser feliz es que te guste sufrir.
Woody Allen
En tinc més, però no cal, veritat?

18 comentaris:

Empiezo a entender ha dit...

Hola Arare !!! ;-)

Albert de la Hoz ha dit...

Les cites que has fet estan molt bé totes, de les que jo trio la via marxista.
Com hi ha una cita de Bertrand Russell he de dir que d'ell tinc el llibre The Conquest of Happiness i em pregunto si te l'hauria de citar tot. Ja m'ho diràs.

Arare_ ha dit...

Albert, jo també trio la via grouchomarxista, hehehe! Jo de Bertrand Russell vaig llegir un parell de coses, mig matemàtiques mig filosòfiques i vaig descobrir la gran quantitat de filosofia que contenen les matemàtiques i viceversa.

Si me'l tradueixes tot, encantada de la vida!!!
;)

petonets!

Arare_ ha dit...

Hola Ge! Como estás? Ya sabes que yo te visito y te leo asiduamente, sólo que muchas veces no sé qué decirte. Ya te lo dicen todo los demás, confórmate con mi silencio, a veces es mucho más elocuente (en mi caso).
Una sonrisa y un petonet.

Trenzas ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Trenzas ha dit...

A mi me gusta la de Woody,
teniendo en cuenta que algunas personas se sienten muy felices hablando de lo mucho que sufren y de lo mal que les trata la vida. Una señora que conocí iba al cine solo a ver melodramas y luego comentaba "¡lo he pasado más mal de bien..!" Lo que, traducido, viene a corroborar la frase de W.Allen; le gustaba sufrir.
Uns petonets (avui, sense tanta calor

Anònim ha dit...

Querida Arare,
La Felicidad tiene nombre de mujer. Deseo que siempre te acompañe!
Besos desde el sur, a punto de irse de vacaciones. Meli

bitxo ha dit...

Jo també em quedo amb la d'en Woody... i és que, en el fons, a tots ens agrada patir una miqueta :) Petons d'univers!

Babèlia ha dit...

Doncs jo em quedo amb.........

qualsevol del llibre "Pompas de Papel" que ja esteu trigant a llegir-lo....

petó

issis ha dit...

la questión es saber si algún día tendremos tan clara nuestra propia sabiduría(si llegamos a tenerla) como para que una frase nuestra se transforme en cita.

Arare_ ha dit...

Issis, a mi me gustaría ser sabia, pero creo que si fuera por mi todavía estaríamos en la edad de piedra :(

Laia babel, de qui és "pompas de papel"? dona'ns alguna dada més, sisplau

Bitxo, jo continuo preferint la del mestre Groucho!!

Meli, reina mora, ya sé que para ti la felicidad es tu querida italiana. Por cierto, hace demasiado que no sé de ti ¿Cómo estás? ¿Te vas tú para Roma o viene ella al sur?
Cuéntame ;)

Trenzas, por suerte ya no hace tanto calor, por suerte! Veo que coincides con bitxo en lo del sufrir Os tendréis que tatuar la frase en el brazo, cual marinero de doña Concha, jejeje

"Nasías pa sufrí"

Uns petonets per tothom i tot don!

manel ha dit...

tots els links de la dreta són bons, fins i tot els que tens repetits. I el blog que tenim a l'esquerra, pas mal, eh? eh? eh?

Si s'ha de triar una frase, em quedo amb la de Flauvert. Però totes són enginyoses,

manel ha dit...

ah, i molts petons, molts, que ja marxo

Vert! ha dit...

Pues... llamadme superficial, pero... la felicidad es lo que estoy sientiendo yo en estas primeras horas de vacaciones (y con esto, casi estoy contradiciendo todas las frases citadas. Que cosas!
Felices vacaciones a quien se vaya, que yo no.

Anònim ha dit...

Here are some links that I believe will be interested

Anònim ha dit...

Here are some links that I believe will be interested

Anònim ha dit...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anònim ha dit...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»