08 d’abril, 2012

excel (lències) i (in) competències

Després de "perdre" unes quantes hores intentant aprendre això de l'Excel (mai no l'havia fet servir i ara vull fer unes gràfiques, que fins ara feia a mà però trobo que tenint les magnífiques eines que tinc és una ximpleria fer-les a mà)... bé, doncs, vaig intentar sortir-me'n amb la meva intel·ligència natural i a base d'hores, tal com  força gent hem après això de la informàtica ... no? ah!

però he arribat a la conclusió que la meva intel·ligència natural no és suficient  i un cop assumit això, he fet una cosa tan senzilla, tan simple, tan antinatural com posar a Sant Google "Quiero hacer una gráfica en Excel"

tant de bo hagués començat per aquí! hi ha una pila de tutorials al youtube que riu-te'n de les classes a la Universitat! (bé, no te'n riguis, que no està bé)

total: ja sé fer una base de dades, convertir-la en gràfica i fins i tot podria fer la vertical mentre la faig!

mira que sóc tossuda, eh? de vegades, això d'aprendre per assaig i error no és la solució. Hauria d'haver recordat, quan vaig començar a familiaritzar-me amb l'ordinador, que per començar a ordenar les idees, les havia de ficar en carpetes i que fins que algú no em va explicar que arrossegant-les amb el ratolí les podia traslladar tranquil·lament vaig arribar a plorar perquè no sabia com posar-m'hi!. O que quan vaig descobrir el correu electrònic no hi havia manera humana que em funcionés, fins que algú em va dir que entre el mmm i la resta havia de col·locar l'arrova!

en fi, que tot és tan senzill quan t'ho expliquen bé!

i que, una vegada més, la importància d'un expert al costat d'un aprenent no és cosa de riure...

bé, ara ja ho puc posar al currículum: ja domino l'Excel (sobre tot, si és petitet i es deixa)

pssst... de moment he creat la base de dades, però amb la gràfica , amb la que vull fer, no amb els exemples que em donen als tutorials...

ENCARA NO ME N'HE SORTIT!!!!

9 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

l'excel està molt bé, però té coses rares i a vegades perd dades o et vacil·la d'alló més. Posa dels nervis i treu de polleguera, millor deixar-ho a la mainada que ho tenen més per mà.

Salut i paciència

Montse ha dit...

hehehe, gràcies pels teus consells, Francesc, la paciència mai no m'ha sobrat, així que encara em poso més dels nervis, però el més emprenyador és veure que amb cinc minuts ho faig a mà i amb una setmana no ho aconsegueixo amb l'excel (grrrrrrrrrrrr) és perquè no sé quin coi de fórmula he d'aplicar, però ho trobaré, ho trobaré, per tossuda, jo!

Olga Xirinacs ha dit...

Cal ficar-hi la banya. ¿Què és això de deixar-se dominar per les màquines?
Però passa que elles es resisteixen sempre, i guanyen, perquè quan poden ens fan la punyeta.
No he tingut altre remei que sotmetre'm a la tècnica. I el que és pitjor, a esperar que el tècnic de torn pensi (que ho pensa): "quina dona més ruc".

Joana ha dit...

No saps pas com t'entenc!
Tenia un cap, fa molt poquet, gran amant del excel, fins el punt que el sobrenom que li varem posar va ser aquest...
De moment m'hi defenso poc, però estic "en ello".
Et felicito!!

A_ca_dia ha dit...

Molts ànims! l'excel no és gens fàcil...i la teva experiència em demostra un cop més que l'educació s'ha d'orientar a la cerca i processament de la informació: els nostres nens també buscaran tutorials, en el futur. Cal que els ensenyem com trobar-los (els bons) i com comprendre la informació.
Vinga, que tu pots!

karlunx ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
karlunx ha dit...

jajaajjajaj
Com he rigut Montse... sembla mentida que una blogger com tu tingui problemes amb l'Excel!! ;)
certament és intiuitiu fer les coses bàsiques però quan comences a voler una mica més la cosa ja es complica, però realment és una eina molt útil!
Per cert, què tal amb el smartphone i el "waxap"? ma mare ara també en té... us podeu juntar i us expliqueu una a l'altra com fer-lo servir!! ;)
un petonet

Pilar ha dit...

Sabia que te n'ensortiries. ^0^

El porquet ha dit...

Si és que sembla que no es pugui aprendre res si no és a base de clatellades! En fi, paciència i més paciència que si alguna cosa t'ensenya la informàtica és a ser un sant ple de paciència!