21 de setembre, 2008

Reflexiones sobre la virginidad 2


Imatge: http://www.entrecomics.com/wp-content/uploads/2006/08/disomio.jpg

Yo tenía unos seis años. Fue cuando hice la comunión. Todo el mundo me decía que yo tenía siete años - edad en que la gente hacía la comunión, porque tocaba y punto- pero resulta que las comuniones solían celebrarse en mayo (ahora también, creo) y yo soy nacida en octubre. En la clase siempre era "de las pequeñas", aunque aún había alguien más pequeño que yo, que había nacido el 31 de diciembre. Bueno, a lo que vamos.

Yo tenía seis años según el calendario y siete según me decían todos los que decían que la comunión se hace a los siete años. Pues vale. Entonces me acostumbré a decir, cuando me preguntaban, que tenía un año más que el que tenía (eso es algo que ahora no haría ni bajo tortura)...

En la clase de "catecismo" había muchas dudas. Muchísimas. Lo de la Santísima Trinidad yo creo que ya nos patinó a todos, niños y niñas (siempre acudí a un colegio mixto) y acabamos diciendo que lo entendíamos perfectamente. Normalmente la que nos caía mejor a todos era la paloma, por lo menos era más asequible. A Jesucristo aún no teníamos edad de comprenderlo demasiado. Sólo pensábamos que era un pringado, que se dejaba matar no sabíamos muy bien por qué. Con los poderes que tenía, el muy tonto, se dejaba crucificar. No se entendía, vamos. La mitad de nosotros pensaba que era tonto y la otra mitad ni siquiera se planteaba nada. Dios Padre era un triángulo con un ojo en medio. Demasiado abstracto para nuestras mentes de sei... de siete años.

Pero lo que más me intrigaba a mi era eso de la Virgen. El cura, pobre hombre, venga a decirnos que la Virgen era Inmaculada y que había "concebido" sin pecado. Yo no tenía ni repajolera idea de lo que era "concebir", del significado de "inmaculada" y me preguntaba por qué demonios se concebían cosas pecando.

¿Era como meterse los dedos en la nariz, que siempre te caía un sopapo?

¿Era como quitarse las pelotillas de los dedos de los pies que quedaban cuando una llevaba sandalias en verano y sudaba la gota gorda? (no nos olvidemos que en los años 60 no había aire acondicionado y la gente normal sudaba.Y yo creo que era bastante normal, aunque había quien me llamaba "saltimbanqui" porque no paraba quieta. Y sudaba. Y se hacían pelotillas entre los dedos de los pies)

Total, que para mi, todos eos conceptos eran demasiado misteriosos y yo quería saber. Quería investigar. Y ahí fue donde metí la pata hasta el codo:

- Mossèn, què vol dir "Verge"? (Mosén, ¿qué quiere decir "Virgen"?)

Todavía recuerdo la cara del mosén. Se puso lívido. No tenía esa respuesta preparada, y menos para alguien de sei...siete años. Nadie se lo había preguntado (al menos nadie de mi clase) y el hombre empezó a toser, a carraspear y a mirarme por detrás de sus gafas como si mirara a un mono. Ahí empecé a sentirme marciana. Con el pie iba haciendo"tap-tap-tap", esperando una respuesta.

No sabía cualsería, esa respuesta, pero me la merecía. ¿No? yo estaba acostumbrada a que cuando preguntaba, me respondían sin ambages.

Mi mamá me había explicado que los niños no venían de París ni los traía la cigüeña, entre otras cosas porque un día pregunté cómo era posible que de los huevos de un pájaro salieran niños.

Y luego pregunté qué era eso de "parir", porque Simona me había dicho que su gata había parido cinco gatitos. Creo que se me explicó todo de pe a pa, excepto la manera de hacerlos. Los gatos, los niños, los pájaros. De eso me enteré más adelante porque en ese momento tampoco me interesaba.

Pero me voy de tema:

- Mossèn, què vol dir "Verge"?- tap-tap-tap-tap..

Finalmente el mosén, atribulado, me dijo que los misterios eran eso: misterios. Obvio, pensé yo. Pero que él no me podía explicar una cosa que Dios Padre había decidido.

Me imaginé el triángulo con el ojo, pensando de qué manera podía liar a sus súbditos (así lo veía yo).

El cura siguió diciendo que el Espíritu Santo había penetrado en María (yo no podía saber por dónde ni por qué pero no me atreví a preguntar) sin mancharla.

Intenté averiguar qué quería decir eso de mancharla.

¿Era como cuando te cae una gota de cacaolat en el vestido y la abuela se pone hecha una furia?

- Mire usted (el cura nos hablaba de usted, seguramente para que nos sintiéramos importantes) eso ya lo entenderá cuando sea mayor. Ahora no hace falta que lo entienda. El muy borde me estaba llamando renacuaja. Creo que intenté fulminarlo con la mirada pero no pude porque no sabía cómo hacerlo.

- ¿Pero por qué no me lo puede explicar?

- Mire usted (otra vez). Limítese a rezarle mucho a la Virgen María. Cuatro o cinco Avemarías cada noche. Poco a poco irá entendiendo.- Hala. Menuda explicación. Parecida a aquella en que le pregunté a la seño qué quería decir "sal gema" y me respondió "pues una sal que se llama gema". ¡'Didáctica, también, la señora!

Le miré con cara de poker para que no pensara que era tonta.

- ¿Me comprende usted?
- Si, mossèn.
- Perfecto. Sigamos.

Y siguieron. Y muchos años más tarde, todavá me preguntaba por qué nos ponían a la Virgen como ejemplo de todas las mujeres, si ella era una privilegiada que no había tenido que hacer los niños, que se los habían dado hechos. ¡Qué cabroncilla!... mientras las demás mortales teníamos que confeccionarlos a base de... a base de... a base de...

Pero, pobrecita, María, ¿por qué la habían privado de un trabajo tan divertido?...

En fin, son misterios que nunca entendí ni entenderé. Llamadme tontita. Gñññ.


Imagen:http://www.culturageneral.net/pintura/cuadros/jpg/zurbaran_inmaculada_concepcion.jpg

24 comentaris:

Trenzas ha dit...

"Lo que es Dogma de Fe, no requiere respuesta. Se cree y punto"
:)
Eso me decía a mí la Madre Nieto, cuando me atrevía a sacar los pies del tiesto y preguntar cualquier cosa de las inentendibles en clase de Religión.
Ahora resulta que en tales temas casi todo es simbólico y, en la práctica, no es necesario creerse nada para ser un buen católico. Mucha más importancia tiene que dejes tu aporte en la declaración de Hacienda :)
Vivir para ver.
Me alegro mucho de que estés en forma para escribir aquí, aunque la Taka te esté machacando :DDD
Molts petonets, bonica.

Striper ha dit...

Un post molt serios , malgrat que ho explicas de una manera molt divertida, jo sempre pensava que despres de parir la verge ja no ho seria,pues cagate lorin depres de parir ho continuava sen verge, pobre dona que li van negar pkaers de la vida catxis.

gatot ha dit...

caram... amb si.. set anys i fent-te pilutilles... :D

i vas començar a pecar? jo em sembla que vaig trigar un parell d'anys més (a començar a autopecar i tacar-me, vull dir!)
:)

de totes maneres em sembla recordar que això de la verge de ser verge no tenia gaire mèrit perquè ja estava "predestinada", advertida, avisada (crec que se li van aparèixer uns éssers levitatius que no paraven de dir... "mi casa, mi casa...")

petons i llepades pecadores!

Montse ha dit...

Trenzas, yo es que soy muy reacia a creer en los dogmas. No sabes tú cómo entiendo a Santo Tomás, siempre necesito poner el dedo en la llaga, sólo que a veces me llevo unos tortazos! (es la vida)

La taca me machaca más que Jordi, el profe del gym!!!

Molts petonets també per tu, gràcies per venir!

Montse ha dit...

Striper, algunes vegades he intentat explicar situacions semblants seriosament i no me n'he sortit... ja fa temps que he après a riure'm del mort i de qui el vetlla, la vida es fa més amable.

Et vaig llegint, m'alegra haver-te descobert. Un petó.

Montse ha dit...

Ui, Gatot! respecte a les autotaques, jo vaig ser una mica burreta i vaig trigar molt temps a adonar-me de lo divertida que podia ser la cosa! eren altres temps, company!

Un altre dia parlarem del sexe dels àngels ;)

Petons i llepades domingueres.

Rita ha dit...

Molt bon post! Jo també la vaig fer als 7 anys, però em sembla que passava més no vaig qüestionar-me res ni vaig fer cap pregunta. Suposo que no m'interessava gens.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs jo als 8, però tampoc no preguntava res. Em sembla que m'era bastant igual. Jo sempre he ana t una mica al meu rotllo. I ja em ve de petita.

Anònim ha dit...

LA MEVA FIOLA.QUE ELS SEUS PARES,UN AMICS,SEGUEIXEN PRACTICANT,VA EXPLICAR LA "COSA" AIXI: UNS METGES JUEUS LI VAN FER UNA FECUNDACIO IN VITRO A LA VERGE" VAIG RIURE MOLT,DAVANT D' ELLA NO, ESCLAR. JUGANT AMB B......

zel ha dit...

Jo passava d'aquestes reflexions, entre d'altres coses, perquè sempre vaig viure força al meu món, entre llibres i secrets, i més tard, ho vaig aprendre soleta...jeje, sempre he sigut un trasto....

Montse ha dit...

Rita, a mi em sorprenia tant de misteri! Bon el que queda del diumenge! (ben poc, ja!)

Montse ha dit...

ui, Carme, em sembla que som uns quants "associals" que anem a la nostra, hehehe!

petonets!

Montse ha dit...

Hola Anònim, llàstima que no ens diguis qui ets o ens ensenyis el teu bloc, si en tens. Et podríem visitar. Molt bo, això de la teva fillola!!!

benvingut/da al meu bloc. Un petó.

Josep Lluís ha dit...

Jo com la Carme, vaig fer la comunió als vuit però, anem per feina.

A hores d'ara, i després d'haver anat molts anys a una escola religiosa (només nens), d'haver resat molts avemaries, d'haver tingut dos fills, he de dir que encara no ho entenc. No se com s’ho van fer, de ben segur que tecnologia “punta”...

Petonet cast i pur

Mar ha dit...

Ho sabia! Ja vaig fer bé de no posar-la, i jo que t'hi trobo tan guapa!
Per cert, les fotos que vaig fer me les copiaré a l'USB i quan vinguem te les còpies en un segon.

També volia dir-te que el dia 26 és l'estrena de la pel·lícula del llibre "El nen del pijama de ratlles". Nosaltres si podem anirem dissabte o diumenge, si la vols veure m'agradaria que vinguéssis e?!

:)


Jo de petita era molt molt curiosa (com ara ^^) però mai m'atrevia a preguntar. Per tant, m'anava creient tot el que m'explicaven les monges i tan contenta. jaja

Avui ha sigut un diumenge de cap a peus, no ens hem mogut del sofà i hem anat en pijama tot el dia, que ahir vam anar a dormir tard!

Au, ara anem a mirar Nip Tuck. T'esgarrifaries.. jajaja

Un petonet!!

Anònim ha dit...

El que es va perdre la Verge!!!
Aquesta feina agrada, oi?
Un cop més m'ha tingut expectant i divertida. Gràcies.
Bona nit... o bon dia.
Petonets.

Júlia ha dit...

És que et el sistema estenia els misteris per damunt nostre, jo no sabia què era tot allò de la puresa, ni en què consistien els pecats de la carn si no era que et feies un tip d'entrecots... uf. Un tema que em preocupava encara més de petita era el de la predestinació, que aleshores no sabia que es deia així, si Déu ho podia fer tot, per què feia néixer gent que acabaria a l'infern?

Montse ha dit...

Josep Lluís,

I tanta puNta (i puNteria) que devia tenir l'Esperit Sant! (noti's que hi ha una N pel mig, ep!)
De tecnologia no ho sé pas...

No em diguis que vas anar als Padres :) si?

Per cert, te'n recordes, de resar avemaries? ÔÔ

Abraçada casta, pura i dura!

Montse ha dit...

Mar, hauré d'esperar a tenir el nou ordinador... amb una mica de sort el tindré abans de complir anys, encara que és un regalet! (em fa una iluuuuuuuu)

per cert, guardeu-vos el dia 12, en principi...i, ja que no ens llegeix, et recordo que el dia 3 és el d'en G.

Ahir vaig portar les iaies a veure Mamma mia!, vam gaudir de lo lindo... ja veus que amb poqueta cosa ens conformem.

El teu tiet em va dir que vindria a veure això del piano però se'n devia oblidar, snif...

hmmm... Nip tuck? jo és que no puc!

El nen del pijama de ratlles.. si, espero venir i portar-me la iaia. En J.S. no la vol veure (ell s'ho perd)

ui, un petonet!

Montse ha dit...

Glòria "cisne blanco" :)

Si, pobra dona, em sap greu per ella...

Ja ho veus, torno a ser aquí, amb molt més temps i tecnologia àdequada per poder escriure dia si, dia també, cosa que no era possible mentre navegàvem.

Un petó tardorenc (o tardoral)

Montse ha dit...

Ostres, ahir vaig respondre a la Carme i ara veig que no ho vaig fer amb la Zel!
perdona, Zel, però jo a partir de les 11 de la nit ja no sóc ningú ni veig res, ni amb ulleres ni sense, hehehe...

Com que totes dues dieu que passaveu una mica de l'assumpte... és que era per passar-ne!!!

Un petó de tardor, reina mora.

Montse ha dit...

Júlia, quin riure, amb això de la carn! jo també em pensava que el pecat de la carn consistia a afartar-se de bistecs, i jo que sempre feia bola amb la carn, doncs pensava "ja fas bé de no menjar-ne, així no peques".

Quines coses, eh?

Benvinguda a la tardor! un petonet.

Anònim ha dit...

Jo també sóc dels que va fer la comunió amb 7 anys (els feia el mes de juliol posterior a aquell mes de maig) i durant molts anys (potser no tants, va...) vaig creure també que l'abstinència era únicament de menjar, i el pecat de la carn es produïa quan menjaves carn el divendres (i si era divendres sant, llavors era un pecat mortal!!!).

el paseante ha dit...

Les religions, si les analitzes seriosament, no s'aguanten per en lloc. És com això que fan els musulmans de no menjar mentre és de dia durant no sé quantes setmanes. De què serveix?

En qualsevol cas, pobre mossèn aquell que havia d'aguantar la "renacuaja" de si... set anys.