17 de desembre, 2006

¿Jugamos? ( Tercera Edición, para los - más - rezagados)

Reedito este post con fecha de hoy, domingo, porque los humanos somos vagos por naturaleza y la gente que ha ido participando y que he ido añadiendo, puede que por no buscar, no encuentre. Así que, como digo, reedito este post, que escribí el día 9 de diciembre, pero que no doy por terminado, ya que cada día descubro que hay gente nueva que se ha añadido al juego. Gracias a todos los que lo habéis hecho. Arare está como una cabra, pero vosotrooos.. ;)
Y además, modifico ligeramente lo que había puesto, porque resulta obsoleto.
Reedito aquest post amb data d'avui, diumenge, perquè els humans som ganduls per naturalesa i la gent que ha anat participant i que jo he anat afegint, pot ser que per no buscar, no trobi. Així doncs, tal com us dic, reedito el post, que va ser escrit el dia 9 de desembre, però que no dono per acabat, ja que cada dia descobreixo que hi ha gent nova que s'ha afegit al joc. Gràcies a tots els que ho heu fet. L'Arare està com una cabra, però vosaltres, Déu n'hi dó ;)
I a més a més, modifico lleugerament el que havia posat, perquè resulta obsolet.
__________________________________________________
(...) Y ahora dejaré otra propuesta... que podéis hacer en vuestro blog o en el mío. O no hacerlo, claro. En cualquier caso, recogeré todas las propuestas de los que se apunten, en forma de post, en forma de blog, en forma de enlace o en forma de lo que haga falta. Hay unos cuantos bloggers (de blocat, o sea, de los que han tomado la opción sólo en catalán) que cada tanto, escriben sobre lo que les sugiere un cuadro (por ejemplo) y es muy bonito ver la cantidad de respuestas que surgen. Y es que la creatividad de la gente no tiene límites... por suerte.
(...) I ara deixaré una altra proposta... que podeu fer al vostre blog o al meu. En qualsevol cas, me'n quedaré constància i us la faré saber en forma de post o en forma de blog o en forma d'enllaç al vostre blog o del que faci falta. Hi ha uns quants blocaires que de tant en tant escriuen sobre el què els suggereix un quadre (per exemple) i és molt bonic veure la quantitat de respostes diverses que van sorgint. La creativitat de la gent no té límits... per sort.
No em feu traduir tota la proposta, eh? llegiu-la en castellà (no es tracta de res més que de manca de temps per traduir ara, ok? no és mandra, és que ara no puc)
La propuesta la he sacado de un libro que debería ser (o debería haber sido, porque seguramente ya está superado) libro de cabecera para cualquier educador que tenga ganas de potenciar la creatividad de sus chavales: "Gramática de la fantasía", de Gianni Rodari. Un libro útil, sin más, para quienes creen/creemos en la necesidad de que la imaginación ocupe un lugar en la educación.

Nosotros no somos alumnos , sólo personas creativas. Se trata de hacer "algo" (en forma de foto, video, audio, dibujo, collage, poema, historia, algo que ahora no se me ocurre, pero que se pueda hacer llegar por la red, vía post, vía comentario de post o vía email ) con un binomio fantástico, a saber:

Escoger una palabra y su contraria. Y a partir de ahí, "actuar".

Paul Klee opina en su "Teoría de la forma y de la representación" que el concepto es imposible sin su contrario. No existen conceptos por sí solos, sino que generalmente son "binomios de conceptos".

Ejemplo "salud-enfermedad".

No sirve el binomio "perro-gato", por ejemplo. Los binomios tienen que tener cierta distancia, aunque no sean totalmente contrarios.
¿A que me he pasado siete pueblos? ... bueno, pues quizá si. ¿Quién se atreve con ello? Si no se atreve nadie, daré por sentadas tres cosas:

1) poca capacidad de convocatoria por mi parte
2) El medio virtual no es tan sencillo...
3) Realmente, Arare, estás como una cabra.
Algo más sobre Gianni Rodari (en italiano)
___________________________________________________________
Por el momento han participado /De moment han participat:

65 comentaris:

Anònim ha dit...

1) Nooooooo!!
2) Pse, pse...
3) Si, quasi tant com jo...

Però jo t'estimo igualment ;)

Deixa que m'ho pensi una mica, eh? què darrerament no donc a l'abast...

Petó 'd'enredaire' feliç. :)

Montse ha dit...

saps què diu el meu capità? que sóc una torracollons, directament (sorry)

POtser si, però m'agradaria veure què en surt, d'aquesta tocada de nassos.

Barbollaire, arreplegant tota la bogeria que em caracteritza, jo també t'estimo, xaval!

uix, he obert la capseta dels petons i ja no m'hi caben! Se n'escapa un de dissabte al vespre, tot content! ;)*

Anònim ha dit...

Buf, amb els relats conjunts ja vaig servit, però no et dic que no. És una idea interessant, a veure quines propostes surten. :*)

Trenzas ha dit...

La propuesta es muy divertida, pero lo has puesto facilito. Rodari, aconseja elegir dos palabras al azar "indicadas por un dedo que no sabe leer en dos páginas lejanas del diccionario" :)
Aunque eso también puede dar Blanco-Negro, lo que sería ya el colmo de la facilidad :DDD
Y de superado, nada. Lo que propone Rodari sobre los limericks
(o nonsense) por ejemplo, es un fantástico modo de entrenar el cerebro para lo absurdo y divertido, aprendiendo que el lenguaje es mucho más que funcionalidad y lógica.
Y un poco más allá de lo expuesto por Rodari en el libro que citas, también cabe lo serio y los binomios terroríficos, Como el de B. Atxaga en Obabakoak.
O sea; que me encanta Rodari :)
Molts petonets

Anònim ha dit...

Bona nit Perla de Labuán...
Encara estic donant voltes... Segons com m'apunto a la variant Trenzas: dues paraules a l'atzar escollides pel meu fill petit (hehehehe).
No ho se, no ho se. Avui estic un xic espés...

Petó robat de matinada (uiiiiixxxxx) ;)

Montse ha dit...

Trenzas, no me hagas trampas, que yo he expuesto el ejercicio con el binomio fantástico pero de palabras contrarias, eh?

Veo que has leído el libro,es que es una maravilla o lo fue en su día, ya digo, hay cosas que a la gente "de ahora" le pueden parecer obsoletas, aunque yo soy de la opinión de que todo se puede "reciclar" y adaptar.

me alegraría que participaras en la propuesta, ok?

Mil besos de esa cajita llena que tengo ;)

Montse ha dit...

barbollaire, ara vinc a veure si estàs fent els deures
(me'l quedo, el petó robat)

;)

Montse ha dit...

Pd40 m'encantaria la teva participació, pots dir-li a la teva nena (la del dibuix) que et digui dues paraules que no tinguin res a veure i t'hi poses, ok? (barbollaire també diu que "utilitzarà" el seu fill)

Em sembla una gran idea!

Un petó.

MIB ha dit...

Querida Arare... ya sabes que yo me prendo enseguida... un gran desafío creativo para estos días de ocio... Jeje me encanta que toques las narices.. comprobarás que tienes capacidad de convocatoria... no hace falta ni que plantees el juego para darte cuenta!

Un beso grande!! Después te envio algo que salió mirando un cuadro de kandisnsky... te interesa?

ens veiem!

Anònim ha dit...

Buf!! Implicar a la meva filla en una cosa d'aquestes pot tenir resultats imprevisibles, la de preguntes que m'ha fet per penjar el seu dibuix xDXD (per cert, fa primer de Primària, que veig que ho preguntaves). Bon dia!!

iruna ha dit...

aiii arareeee! siiií! he estat "jugant"! i saps què?? m'he despertat amb un binomi fantàstic, bevent lentament una gerreta de llet calentona mentre ell l'agafava amb la seva mà, la meva llengua salivosa passejava entre els relleus dels seus dits i la calentor brollava pintant-me els llavis i la boca. ufffff.....
és un binomi fantàstic una mica marranot, però té la virtut de ser "reversible": buida-plena / ple-buit
bon dia, incitadora!
(i ara me'n torno a l'altra vida, la del niu entre matolls, però feliç com una "perdís")
un petó! ( vigila, no et taquis !)
(estic boja???)

Montse ha dit...

Mib, ya tardas!

un beso kandinskyano ;)

Montse ha dit...

Pd40, t'ho vaig preguntar perquè imaginava que podia estar fent primer o segon. Digues-li de part meva que fa una lletra preciosa. I demana-li dues paraules (no importa que no siguin contràries) i juga - hi i veuràs quina meravella!

un petonet!

Montse ha dit...

Estimada Iruna, no estàs boja, estàs VIVA!

I jo m'alegro molt per tu del teu joc.

Una forta abraçada.

Anònim ha dit...

Bona tarda/nit, Arare.
Deures fets.
No sé com veureu el resultat... M'he deixat anar... Quan he vist la pàgina i la paraula... Quasi escriptura automàtica.

Petó lletraferit. :)

Anònim ha dit...

Ja li diré, gràciessss! M'ho guardo, he vist el post del barbollaire i m'ha semblat magnífic, com sempre :-O És difícil apropar-se al que fa ell.

Anònim ha dit...

Arare, ets el llevat de la blogosfera. Fas que tot pugi. Ui, quin mal fa de llegir aquesta frase. S'entèn, oi?

Montse ha dit...

Maneeeeeeeeeeeeeeeel! quina alegria veure't altra vegada (i van dues vegades en una setmana, això és fantàstic) Què, t'animes a jugar? Vinga, tio, que tu pots!
De moment tenim un poeta, uns quants que s'hi apunten però encara no saben què fer i et tenim a tu que ets el Rei de les Paraules, amb un humor més fi que ningú. Si no trobes el binomi fantàstic ja te'l donaré jo ;)


D'això... faig pujar alguna cosa? A mi no em fa mal, la teva frase, perquè l'entenc perfectament. Perfectamente, oiga!

M'encanta que pugi la moral!

Big petó!

PP

Montse ha dit...

Pd40, després aniré a veure el que ha fet el nostre barbollaire, que, com tu dius, és difícil de superar, però cadascú de nosaltres tenim algun terreny en el que ens movem millor que en altres.
A mi se m'acut que amb el binomi fantàstic es pot fer fins i tot alguna cosa relacionada amb les mates, i ho dic pels científics.

Sigui com sigui, la imaginació al poder (sempre, que això no passa de moda)

Un petó!!

Montse ha dit...

Barbollaire, ets una màquina, eh? :) vindré després a llegir-te, que ara tot just he entrat a llegir correu i he de sortir de seguida.

Arg! - diu ella, ferida de lletra.

(petó per berenar)

Anònim ha dit...

¿Pinochet y Derechos Humanos sirve como binomio?

Anònim ha dit...

jo també vull participar... demà però (tinc temps?). Avui no entenc ni el plantejament...

Anònim ha dit...

rodari es aquel que tenia un poco que ver con malagucci allá por reggio emilia?

no me convence lo que dices que argumenta paul klee.

yo puedo entender que un concepto pueda ser erroneo.
puedo entender que no exista.
puedo entender que no sea eterno.
pero no me parece posible que tenga un contrario, ni que se pueda invertir, ni que tenga revés.

un concepto, tal como lo puedo entender, es una cadena de razonamientos, que proporcionan una clave que permite entender.

no entender, es la inexistencia de conceptos; es decir la existencia (que siempre es), sin más.

yo pienso que paul klee no supo expresarse cuando dijo esto.
a mi me parece que ningún concepto alberga un contrario, pero todos generan dudas.
pero esto lo he copiado.

besos

p.d. ya me has liado

Montse ha dit...

Hola Usuario anónimo:

Exactamente, Rodari es ése, pero él no trabajó en el Reggio Emilia, que yo sepa. Solamente pasó allí un tiempo, invitado, para transmitir a los maestros lo que él, a su vez, había aprendido y experimentado.

Paul Klee puede decir misa, que si no te convence, lo tenemos chungo. Y bueno, en cualquier caso, era su tesis :)

Querido comentarista razonablemente cartesiano, diga lo que diga Klee lo que yo "pedía", copiando descaradamente la idea de Rodari, era buscar dos conceptos contrarios y "trabajar" sobre ellos, y me da que tú puedes hacerlo muy bien...

Oichs! Y siento haberte liado. Un cordial saludo.

Montse ha dit...

Williams, benvinguda al meu blog!!
I tant, jo penso que no hi ha d'haver un temps marcat... no? Cadascú que s'agafi la idea i que l'enviï, ja sigui en forma de comentari, en forma d'email (al meu perfil hi ha el meu email) o fent-me saber que ho ha fet al seu blog, per exemple. Jo ho destacaré "aquí", ja que he llançat la iniciativa, i així ens enriquim tots!

Una abraçada.

Montse ha dit...

Manel, claro que sirve! Fes el que vulguis, serà benvingut!

Anònim ha dit...

perdón por el anonimato.
solo fué un error al marcar las casillas.

y si hay que jugar a esto de las palabras:

hummmmm............, que tal estas dos:

penetración versus absorción.

mola?

Anònim ha dit...

Venia a dir bona nit.
Quan tinguis un moment em tornes a explicar això què no tens capacitat de convocatoria,d'acord?

Petó d'esperança. :)

Montse ha dit...

Gatus magníficus: claro que mola!

Ego te absorbo.

Ahora ya puedes empezar.

Hale hop!

Montse ha dit...

Bona nit, barbollaire :)

Petó esperançat

Ángela ha dit...

Gatoclaro, depende a qué acepción de concepto te refieras, porque puedes formalo desde una idea a una opinión, pasando por un mero aspecto de algo. Luego entonces si que puede entrar en controversia un concepto con otro.

Ángela ha dit...

A no ser que te refieras, estoy pensándolo ahora, que un mismo concepto no puede encerrar en sí mismo su opuesto.
Entonces es aquí dónde Arare tiene que aclarar la condición exacta de juego.

Montse ha dit...

Es que no se trata de conceptos encerrados ni siquiera de gatos encerrados.

Se trata de buscar dos palabras, si queréis, que sean opuestas y si no las queréis opuestas, pues bendito sea el señor, amén.

Dos palabras y montar un texto, una foto, un video, un audio, un poema o una discusión sin fin

:)

Barbollaire, ya veo que convoco mucho, jajajaja! (però no sé si en sortirà gaire res)

Venga, gato y Angelusa, que vosotros podéis.

Gatoclaro, me parecen excelentes los dos conceptos que esogiste, eres un provocador pero tú puedes, con esas dos palabras, hacer un montaje gráfico de p. m. o de ramera progenitora (que no me gusta decir palabros en mi blog)

Bona nit i a treballar!

Ángela ha dit...

mar-tierra, ¿vale así? Y ahora qué hay qué hacer?

iruna ha dit...

Als camins tens "desig de Vida" i "desig de Mort".
(la fotografia pots clicar-la per veure-la de prop)
Per cert..., on tens els pésols??

Montse ha dit...

Angelusa, ahora hay que hacer lo que tú quieras: una foto, un dibujo, un poema, un relato, una novela, un culebrón, un video, un anuncio, lo que quieras... y decírmelo. Me lo envías "aquí" o vía email y yo lo enlazo en mi blog... si es un video, probablemente lo mandes a youtube (yo lo bajo y lo coloco aquí) o directamente lo pones en tu blog y yo te hago un link para que la gente que viene a mi blog vaya a ver el tuyo...

Bueno, pues eso es lo que "hay que hacer". Engaaaaaa!

Beso de lunes

Montse ha dit...

Vale Iruna, ja t'he linkat, ara ja vindran a veure't (a mi m'ha agradat molt, ja ho saps)

petonet.

Montse ha dit...

I pre cert, iruna, els pèsols els tinc al congelador, com tot quisqui. I si: tinc paquetets de 250 grams que van molt bé per les lessions de genoll (o per descansar els ullets cansats) jo diria que van molt millor que les bosses de gel que venen expressament per a aquests menesters!

:)

Anònim ha dit...

he fet els deures : )

Montse ha dit...

Oído, cocina, Williams, vaig a linkar-te de seguida :)

JANA ha dit...

Genial, genia genial...com més em passejo per aquest llibre de cristall més m'adono de que no estic sola al món, que la bogeria forma part d'un grapat d'éssers afortunats i m'agrada...Que no acabi mai aquesta màgia ni aquest art tan fantàstic!

Un petó més per la teva capseta (fes-hi un petit espai, amb poc en tinc prou...);)*

Montse ha dit...

Jana, has dit blogeria o bogeria? (o són sinònims?)

Encantada de tenir-te "per casa".

Guardat petó a la banda de les noies (els dels nois són més agosarats, hehehe)

;)

Fins a sempre, reina mora!

Anònim ha dit...

Feina feta !!!! què no es digui què no tens poder de convocatoria ;)
un petonasso!!!preciosa

Montse ha dit...

Linkada! Ens hem creuat i tot!
Escolta Onix, igual al teu blog hi surt el meu comentari per triplicat, perquè no hi ha manera que me'l deixi enviar (o igual no hi surt, però és igual, només et deia que de seguida et linkava)... per cert: preciós collage "Primavera-tardor"!

Anònim ha dit...

Estimadissima Perla de Labuán vinc de fer el viatge des de l'Utopia fins la Realitat...

Què podria dir?...
Ets refumudament bona, punyetera!!!

Si els deus volen que un dia ens coneixem "live", l'abraçada que et faré et costarà, com a mínim, un pot de Reflex (perquè ja no fan linimento Sloan, ni lápiz Termosan, ni parches Sor Virginia, oi?) ;)

Petó...Utopicament real (podia ser d'un altre tipus)
:) CM

MIB ha dit...

uhh che.. esperen .. que en el catalán me re pierdo... pero me parece que están diciendo que hay alguno que hizo de utopía y realidad???

Yo estaba trabajando con sueño-realidad...

estamos sonados...

Qué interesante están todos los resultados! che! Me encanta arare! me encanta!

Besos a todos!

Montse ha dit...

Mib, al final del post voy añadiendo a la gente que ya se ha sumado al "trabajo". Yo "trabajé" sobre Utopía y realidad, lo que pasa que he colgado el resultado en otro de mis blogs, para no colapsar este (si voy escribiendo en éste, el post se va "p'abajo") y quiero dar tiempo a la gente que tenga ganas de hacer algo, así que igual lo tengo unos días y yo voy escribiendo mientras en "Només del mar" o en "Mi camino de Santiago" (bueno, ese ya está casi terminado)

Me alegro mucho de haber coincidio en el tema. Veamos lo que saldrá, avísame en cuanto lo tengas, que te añado :)

Un beso.

MIB ha dit...

reina mora! pero si ya lo tengo terminadooo!! me has tenido trabajando hasta altas horas de la madrugada ;o)

besos

Montse ha dit...

Vale, pues voy a linkarte (he estado fuera todo el día)

Un besooooooooo

Anònim ha dit...

et deixo un altre amic què s'ha adherit a la proposta http://lomemusic.blogspot.com/
;)************

Anònim ha dit...

Arare,

he arranjat el "fatal" error en el meu bloc. Arta ja sse sap qui és l'autora del Meme. Espero que no m'ho tinguis en compte en les teves futures navegacions (ja sé que no). Un petonàs (t'agrada buscar-te feina,. eh?)

Montse ha dit...

Hola, onix, recullo el testimoni ;) (gràcies)

Montse ha dit...

Bon dia, veí, pots estar segur que no sóc rencorosa, hehehe! I si, sóc especialista en buscar-me feines (i com més, millor) aixxxx...

I encar he de posar-me amb els llibres que llegeixen els blocaires, extret del meme que em va enviar la Joana (estoy en ello)

Ja ho saps: qui no té res a fer, gats pentina.

I qui desborda de feina, a més a més, els fa la permanent ;)

Xurri ha dit...

Wola!! jo també m'hi he posat!!

Està aquí

Bones nits

miquel ha dit...

Encara que tard i planerament, contribueixo a la causa dels oposats.

Anònim ha dit...

Arare, no se de que va el joc, però ja em pots apuntar.
Petonets,
*****

Albert ha dit...

No em convenç la idea de contrari o oposat i em plau més la idea de complement. Ni la dona és el contrari de la dona, ni la malaltia és el contrari de salud i com saben els físics molt bé el fred no és contrari de calor. Del primer exemple no cal que en parli, per massa evident. La malaltia és un estat de la salut com el fred és manca de calor.
Encara que vagi contra el tòpic l'odi no és el contrari de l'amor, ni som complementaris, sinó que són dos sentiments diferents.

Anònim ha dit...

Arare, ja he fet el joc, espero que t'agradi. Aquí està l'enllaç cap al meu joc. Bon dia!!

Anònim ha dit...

ufff... feina feta? hummm... tu diras. petonet

Montse ha dit...

Vert, es perfecto, ya estás linkado.
Petonet maratonià.

Montse ha dit...

Pd40, ja he posat el link. Gràcies per participar, un petó de diumenge a l'hora del cafè.

Montse ha dit...

Albert de la Hoz, ja veus que a la meva proposta us dic que podeu participar o no participar (i tant d'una manera com de l'altra continuaré estimant-vos igual), així que em sembla perfecte que no et vingui de gust sumar-te a la recerca de dos mots relativament contraris i fer un "muntatge". Un petó!!

P.D. (Fins a l'últim moment he estat fent el "poll" per anar a veure allò que em vas recomanar, però ha pogut més la circumstància familiar, en fi, un altre cop serà) Gràcies per tot. Un altre petó.

Montse ha dit...

Jaka, com ja deus haver vist, aquest matí a l'hora d'anar a caminar t'he explicat al teu blog en què consistia "la cosa". Espero la teva participació i - si s'escau- la de la Katerina. Un petonet.

Montse ha dit...

Pere, ja fa hores que t'he linkat. Gràcies i un petó!

Montse ha dit...

Xurri, t'estàs guanyant la bufanda que ja vaig començar (i que ara he de deixar fins passat festes perquè estic personalitzant uns detallets per als Reis, pels fills i amigues de fills que em tenen "entretinguda")

Petonet.