25 de juliol, 2014

T'agrada el tomàquet?

Tartes, brochettes et salades originales. Féminin Cuisine (j’ai acheté cette publication à Paris, le 2012)

Tarte feuilletée à la tomate, pesto de roquette (Pastís de pasta de full, de tomàquet i pesto de rúcula)

(foto: Tomates et concombres de France/JC.Amiel/N.Arnoult)
Féminin Cuisine

Ingredients per quatre persones:

-       1 full de pasta de full (valgui la redundància)

-       6 tomàquets vermells que us agradin (cor de bou, kumatos, de Montserrat o la varietat que us agradi més)

-       50 grams de rúcula (jo vaig fer servir una mica més de mig paquet dels del súper)

-       Un grapat de rúcula per a la decoració

-       1 cullerada sopera de pinyons

-       10 cl. D’oli d’oliva

-       1 gra d’all

-       50 grams de formatge parmesà

-       Sal

-       Pebre negre

Execució (uix)

-Pre escalfeu el forn a 210ºC (jo, com que tinc el forn molt potent, el vaig posar a 200)

-Aixafeu el gra d’all. Si teniu por que us repeteixi, traieu-li el “cor”.

-Ratlleu 20 grams de parmesà

-Barregeu la rúcula, els pinyons, els 20 g de parmesà ratllat, l’all aixafat i l’oli. Ho podeu fer en un morter, a la clàssica, o, si teniu una thermomix, doncs aprofiteu-la. Jo ho vaig fer a mà i va quedar perfecte.

-Salpebreu,  reserveu.

-Talleu els tomàquets a rodanxes ben fines, però que no es trenquin i reserveu.

-Disposeu la pasta de full en una safata i repartiu el pesto de rúcula per damunt.

-Col·loqueu les rodanxes de tomàquet sobre el pesto i, si voleu, poseu una mica més de sal i pebre (al vostre gust).

-Regueu amb un rajolinet d’oli (poc).

-Enforneu i feu coure durant 20 minuts, fins que la pasta estigui daurada.

- Serviu, decorant amb la resta de la rúcula i amb unes làmines de parmesà per damunt. (aquest darrer pas jo me’l vaig oblidar, però el resultat va ser exactament igual d’espectacular).

Bon profit!


7 comentaris:

Joana ha dit...

Prenc nota que fa molt bona pinta! :)

M. Roser ha dit...

A mi m'agrada molt el tomàquet, però me'l menjo amanit, que cuinar em fa molta mandra...De totes maneres aquests pastís té tan bona pinta, que ja buscaré algun "pringat" que me'l faci...
Bon profit a tothom.

Montse ha dit...

Doncs aquest és mooooolt bo i gens difícil de fer! Apa, me'n vaig a sopar, que avui "me'l fan" (amics) a Blanes és Festa Major (no tenim santes, Joana, però tenim nit de focs artificials)

Bona nit, guapes!

Montse ha dit...

Doncs aquest és mooooolt bo i gens difícil de fer! Apa, me'n vaig a sopar, que avui "me'l fan" (amics) a Blanes és Festa Major (no tenim santes, Joana, però tenim nit de focs artificials)

Bona nit, guapes!

Elfreelang ha dit...

el tomàtec m'agrada sí! gràcies ! bona festa major!!! per cert no trobo el teu llibre enlloc ...com ho he de fer?

Montse ha dit...

Hola elfre:)

Sobre el tomàtec (m'encanta aquesta manera de dir) prova de fer aquest pastís, perquè és una passada!

Sobre el llibre: si ets de Barcelona, em va dir l'editor que el tenen a La Cental i a Laie.

Si no ets de Barcelona, digue'm d'on ets, i ho pregunto a l'editor...

potser hi ha alguna possibilitat d'enviar-lo per correu... parlo amb ell i et dic alguna cosa, d'acord?

Un petonet!

Elfreelang ha dit...

ok miraré a la laie! no havia cercat al lloc adient!